Setări Cookie-uri
Cookie-urile sunt mici fișiere de text ce pot fi utilizate de către site-urile web pentru a face utilizarea lor mai eficientă, pentru a analiza audiența, reține preferințele utilizatorilor sau în scopuri de marketing. Conform legii, putem stoca cookie-uri strict necesare pentru funcționarea website-ului, fără acordul dvs. prealabil. Pentru toate celelalte tipuri de cookie-uri avem nevoie de permisiunea dvs.
Puteți, în orice moment, să modificați sau să retrageți acordul privind modulele cookies de pe website-ul nostru prin accesarea butonului „Setări Cookie-uri” de la baza ecranului.
-
Blochează toate
-
Fundamental
-
Funcționalitate
-
Analiză
-
Reclamă
Acest site web va
- Ține minte ce grup de cookie-uri ai acceptat
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
245 comentarii
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire
folosesc texte scurte
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
Texte scurte, cuvinte simple, inventarul informal de citire!
– pentru a ști ce să lucrezi ulterior cu acel copil
– cu texte scurte, intrebari, diferite metod
1. Mascarea problemelor: Capacitatea de a răspunde la întrebări de comprehensiune nu reflectă neapărat abilitățile de citire fluentă și corectă. Elevii pot ghici răspunsurile sau pot decodifica informații simple bazându-se pe context, mascând dificultățile reale de citire.
2. Impactul pe termen lung: Dificultățile de citire neidentificate pot avea consecințe negative semnificative pe termen lung, afectând performanța academică în general, stima de sine și încrederea elevilor.
3. Intervenții țintite: Identificarea timpurie a elevilor cu probleme de citire permite implementarea unor intervenții țintite și eficiente, adaptate nevoilor specifice ale fiecărui elev.
Evaluarea corectitudinii citirii
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, utilizez o varietate de metode, inclusiv:
1. Citirea cu voce tare: Elevii citesc un text cu voce tare, în timp ce eu observ viteza, fluența, expresivitatea și acuratețea pronunțării.
2. Citirea silențioasă: Elevii citesc un text în tăcere, timp în care pot observa dificultățile de decodificare, înțelegere a cuvintelor și compresie.
3. Teste de citire: Utilizez teste standardizate de citire care evaluează abilitățile de citire fluentă, decodificare și înțelegere a textului.
4. Observarea comportamentului: Observare atentă a elevilor în timp ce citesc, identificând indici non-verbali care ar putea sugera probleme de citire, cum ar fi evitarea lecturii, ezitare, grimase etc.
Texte utilizate pentru evaluare
Alegerea textelor pentru evaluarea citirii este esențială pentru a obține o imagine precisă a abilităților elevilor. Utilizez o varietate de texte, adaptate nivelului de citire al elevilor și intereselor lor, inclusiv:
Texte scurte și simple: Pentru elevii aflați la începutul procesului de citire, utilizez texte scurte și simple, cu propoziții scurte și vocabular familiar.
Texte din manualele școlare: Utilizez texte din manualele școlare pentru a evalua progresul elevilor în contextul curriculumului școlar.
Texte autentice: Utilizez texte autentice, cum ar fi articole de știri, poezii sau povești, pentru a expune elevii la o varietate de stiluri de scriere și a evalua abilitățile lor de a citi și înțelege texte din lumea reală.
Autenticitatea evaluării
Consider că evaluarea abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor poate fi benefică în anumite circumstanțe. De exemplu, poate fi utilă pentru a evalua dacă elevii pot aplica strategiile de citire învățate la texte familiare. Cu toate acestea, este important să se utilizeze și texte necunoscute pentru a evalua capacitatea elevilor de a decodifica cuvinte noi și de a înțelege informații noi.
Element nou în evaluarea diagnostică
Aș dori să introduc o probă de evaluare care utilizează înregistrări audio sau video. Elevii ar putea citi un text cu voce tare în timp ce sunt înregistrați, iar eu aș putea analiza ulterior înregistrarea pentru a evalua fluența, pronunția și înțelegerea textului.
Acest tip de evaluare ar putea oferi o imagine mai detaliată a abilităților de citire ale elevilor și ar putea fi utilizată pentru a identifica elevii care necesită o atenție sporită.
Alte elemente de noutate:
Utilizarea tehnologiei: Aș putea utiliza programe de recunoaștere a vorbirii pentru a evalua automat acuratețea pronunțării elevilor.
Evaluarea colaborativă: Aș putea evalua elevii în perechi sau grupuri mici, oferindu-le oportunitatea de a colabora și de a-și oferi feedback reciproc.
Autoevaluarea: Aș putea implementa o componentă de autoevaluare, în care elevii își evaluează propriile abilități de citire pe baza unor rubrici sau chestionare simple. Aceasta poate ajuta la dezvoltarea metacogniției și la responsabilizarea elevilor pentru propriul progres.
În plus față de aceste metode noi, este important să se mențină o evaluare formativă continuă pe parcursul predării citirii. Aceasta poate implica observarea informală a elevilor în timpul lecturii independente sau în grupuri mici, oferindu-le feedback prompt și individualizat.
Prin utilizarea unei varietăți de metode de evaluare, atât formale, cât și informale, putem obține o imagine mai cuprinzătoare a abilităților de citire ale elevilor și putem lua decizii informate cu privire la instruire și intervenție.
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
voi folosi inventarul informal de citire
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
utilizez texte simple și scurte.
Texte simple și scurte.
Texte scurte, cuvinte simple, inventarul informal de citire!
– pentru a ști ce să lucrezi ulterior cu acel copil
– cu texte scurte, intrebari, diferite metode
texte scurte si cuvinte simple
Există mulţi elevi care pot răspunde la întrebări în legătură cu textul audiat, dar nu pot citi singuri. Este important să folosim texte scurte, accesibile, adaptate realităţii lor apropiate, utilizând inventarul informal de citire.
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
Texte scurte adaptate varstei
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
Există mulţi elevi care pot răspunde la întrebări în legătură cu textul audiat, dar nu pot citi singuri. Este important să folosim texte scurte, accesibile, adaptate realităţii lor apropiate, utilizând inventarul informal de citire.
– pentru a ști ce să lucrezi ulterior cu acel copil
– cu texte scurte, intrebari, diferite metode
Eu folosesc texte scurte.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
Lipsa antrenamentului.
Pentru a putea stabili nivelul de citire.
Am sa folosesc metodele prezentate mai sus.
Am sa introduc inventarul informal de citire.
Din cauza lipsei citirii
Texte scurte adaptate vârstei
Inventarul informal de citire
Folosesc texte scurte, litere de marime mare, texte atragatoare…
Sunt copii care nu stiusa citesca bine, dar sunt capabili de atentie si concentrare si inteleg cele citite de colegi sau inv.
Astfel imi dau seama dacă este atent și dacă înțelege textul audiat.
Textele trebuie să fie scurte, clare, nu neapărat texte cunoscute elevilor.
Acest tip de evaluare.
E important să văd dacă dificultatea elevului este întâlnită doar la nivelul citirii sau se duce undeva mai departe și nu poate descifra nici un mesaj oral. Eu cred că îmi dă informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și îmi spune de unde să încep instruirea lui.
Textele trebuie să fie scurte, clare, nu neapărat texte cunoscute elevilor.
1. Pentru ca reiese faptul, ca are probleme numai la citit, si nu la intelegerea textului. Daca apare aceasta problema, stiu ca trebuie sa exersam mai mult cititul.
2. Pana acum am evaluat corectitudinea citirii prin observatie. Folosesc texte la nivelul clasei, texte atractive si familiare. Daca un text este deja foarte cunoscut copiilor, rezultatul nu o sa fie relevant.
3. Acest tip de avaluare. Mi se pare usor de realizat si punctual.
1.Dificultatea apărută la citit se poate datora lipsei exersării acestuia, pe când neînțelegerea textului implică neînțelegera mesajului transmis oral, astfel putându-ne da seama de nivelul concret de instruire a elevului.
2.Folosesc fragmente de text sau texte scurte, atractive , adecvate vârstei lor.
3.Ca element de noutate pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire.
E important să aflăm dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, pentru că ne dă informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și ne spune de unde să începem instruirea lui. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosec texte scurte. În evaluarea diagnostică a abilităților de citire voi folosi inventarul informal de citire.
1. Pentru ca astfel ne dam seama ca elevul are dificultati la citit si astfel vom exersa mai mult.
2. Folosesc texte scurte adaptate varstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
Texte scurte
1. Este important să știm dacă un elev citește mai greu, fiindcă vom exersa mai mult actul citirii. Citim noi textul și-i punem întrebări, în felul acesta ne dăm seama dacă înțelege textul citit.
2. Eu folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire. Folosesc texte scurte.
Eu folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
– îmi dau seama de unde pornesc
2- texte scurte, atractive
3- inventarul informal de citire
Textele trebuie să fie scurte si adaptate nivelului de întelegere al copilului.
E important că astfel ne dăm seama dacă elevul are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Este important sa aflam daca un elev nu poate citi singur deaorece asa putem descoperi dificultatile la citit. Textele pe care le folosesc pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei sunt texte scurte, adecvate varstei, fara cuvinte greoaie.
Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitatilor de citire.
1. Chiar dacă elevul nu poate citi independent, daca el reuseste sa raspunda la intrebarile de comărehensiune, inseamnă că el se poate angaja cu atenție în urmărirea și intelegerea unui text.
2. texte scurte, din sfera de interes a copiilor, fără multe cuvinte dificile
3. Inventarul informal de citire.
Sunt copii care nu citesc bine,dar înţeleg texte citite de alţii. Folosesc texte scurte,atractive. Voi folosi inventarul informal de citire.
1. În acest mod identificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire. Folosesc texte scurte și potrivite vârstei.
Textele trebuie să fie scurte, clare, nu neapărat texte cunoscute elevilor.
1. Este important să știu dacă un elev nu poate citi independent, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, aceasta oferind informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și cel de instruire .
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosec texte scurte.
3. Evaluarea abilităților de citire o voi face folosind inventarul informal de citire.
Voi folosii texte scurte.
1. Pentru ca astfel ne dam seama ca elevul are dificultati la citit si astfel vom exersa mai mult.
2. Folosesc texte scurte adaptate varstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
1. Pentru a obţine informaţii despre nivelul de dezvoltare intelectuală al copilului;
2. Texte adecvate vârstei / clasei;
3.Iinventarul informal de citire
Unii copii nu citesc bine, dar dintr-un text audiat pot extrage informații de bază.Pe de altă parte, există copii ,care deși citesc bine, nu au capacitatea de comprehensiune a unui text.
Folosesc texte ușoare, adaptate nivelului lor de dezvoltare, cu propoziții scurte și cuvinte scurte.
Voi folosi inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire
Textele vor fi alese în functie de varsta si de nivelul de literatie ale elevului. Inventarul informal de citire este un instrument foarte util.
1. Este important să cunoaștem atât plusurile cât și minusurile privind dezvoltarea capacităților cognitive și de literație a copilului, pentru a putea planifica în mod eficient activitatea de predare și intervenție diferențiată.
2. Având în vedere că sunt studentă nu am avut ocazia de a aplica evaluări copiilor.
3. Metoda de evaluare este elementul nou pe care l-aș utiliza în viitor.
Sa aflam daca are dificultati la citit.
Texte scurte,atractive,clare,nu neaparat cunoscute.
Inventarul informal de citire.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
1.Este foarte important să aflăm dacă un elev poate sau nu să citească singur, dacă poate sau nu să răspunde corect la întrebări de comprehensiune pe baza textului citit, întrucât cadrele didactice pot insista mai mult pe exersarea cititului și pot ajuta elevului să ajungă la un nivel independent .
2. Aș folosi texte scurte și atractive- cuvinte simple și imagini pe baza textului.
3. Această evaluare este ușor de realizat.
1.Putem sa aflam daca are dificultati la citit.
2.Texte scurte, atractive, clare, nu neaparat cunoscute.
3.Inventarul informal de citire.
1. Așa aflăm dacă poate citi singur sau necesită ajutor, mai mult timp.
2. Folosesc texte adecvate dezvoltării/vârstei lor.
3. Inventarul informal de cititre
1.Este important, astfel ne dăm seama dacă copilul are dificultăți la citit
2.Texte scurte, atractive
3.Inventarul informal de citire
1.Este important deoarece așa putem să aflam dacă are dificultăți în ceea ce privește cititul.
2.Texte scurte, atractive.
3.Inventarul informal de citire.
1. Ne ajută să conștientizăm dacă are dificultăți la citit.
2. Texte scurte, atractive.
3. Inventarul informal de citire
1. Dificultatea apărută la citit se poate datora lipsei exersării acestuia, pe când neînțelegerea textului implică neînțelegerea mesajului transmis oral, astfel putându-ne da seama de nivelul concret de instruire a elevului.
2. Eu folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3. Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitatilor de citire.
Este un lucru esențial, deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Folosesc fragmente de text sau texte scurte, atractive.
1.Dificultatea apărută la citit se poate datora lipsei exersării acestuia, pe când neînțelegerea textului implică neînțelegera mesajului transmis oral.
2.Texte adecvate fiecarei varste.
3.Inventarul informal de citire.
1. Este important să aflăm dacă elevul nu poate citi singur, astfel vom lua măsurile necesare.
2. Folosesc texte potrivite pentru nivelul de dezvoltare a elevilor.
3. Inventarul informal de citire.
Aș folosi texte de scurtă întindere.
Eu aș folosi cu educabilii texte de scurtă întindere.
Textele trebuie sa fie scurte.
Este important sa aflam daca un elev nu poate citi singur deaorece asa putem descoperi dificultatile la citit. Textele pe care le folosesc pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei sunt texte scurte, adecvate varstei, fara cuvinte greoaie.
Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitatilor de citire.
Textele trebuie să fie scurte.
Acest tip de avaluare. Mi se pare usor de realizat si punctual .
Sunt copii care nu citesc bine ,dar înţeleg texte citite de alţii.
Folosesc texte scurte,atractive.
Voi folosi inventarul informal de citire.
Pentru a căpăta experientă, un elev are nevoie de mult exercițiu, acesta constând în citirea unor texte adaptate la nivelul lui. Voi folosi texte scurte prin c are să verific nivelul la care se află elevul, și voi utiliza inventarul informal de citire.
1. Este foarte important să avem în vedere dacă un elev nu poate citi singur, deoarece trebuie să organizăm și să aplicăm anumite activități pentru a-l ajuta.
2. Textele utilizate de către mine sunt texte scurte, care conțin majoritatea cuvintelor cunoscute de către ei.
1 .E important deoarece astfel ne dăm seama dacă exista dificultăți la citit.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosesc texte adecvate vârstei.
3. Ca element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
textele trebuie sa fie scurte.
1. Trebuie să știm dacă eelvul poate citi singur sau pentru, pentru a interveni și a-l ajuta în această privință prin diverse modalități și activități.
3. Consider că util și eficient în această privință ar fi inventarul informal de citire.
1. E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, voi folositexte adecvate vârstei.
3. Ca element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
1.pentru a afla daca are dificultati la citit
2.texte la nivelul clasei
3.inventarul informal de citire
Daca un elev nu poate citi singur e important deoarece îl putem ajuta și sprijini în acest context.
E important de știu dacă un elev nu poate citi independent, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune. Aceasta din urmă ne oferă informații prețioase despre nivelul de dezvoltare și de instruire al copilului.
1. În acest mod identificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
1.Este important pentru că așa putem să aflăm dacă are dificultăți în ceea ce privește cititul.
2.Texte scurte, atractive.
3.Inventarul informal de citire.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Pentru a putea stabili nivelul de citire.
Am sa folosesc metodele prezentate mai sus.
Am sa introduc inventarul informal de citire.
folosirea textelor scurte
Pentru a depista lacunele în citit; texte scurte, adecvate vârstei; Inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire
1.Este important să știm dacă un elev citește mai greu, fiindcă vom exersa mai mult actul citirii. Citim noi textul și-i punem întrebări, în felul acesta ne dăm seama dacă înțelege textul citit.
2. Texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3.Evaluarea abilităților de citire o voi face, folosind inventarul informal de citire.
1. Este important să aflăm unde întâmpină dificultăți copilul, putându-ne da seama de nivelul concret de instruire al acestuia. Elevul poate avea astfel probleme nu la înțelegerea textului, ci la citit, reușind astfel să realizezi că trebuie să lucrezi cu acesta la partea care necesita mai multa atenție, în acest caz fiind cititul.
2. Pentru a evalua cel mai bine corectitudinea citirii elevilor este necesar ca aceștia să fie îndrumați spre texte noi, interesante, care sa ii captiveze, deoarece citirea textelor pe care le cunosc deja nu mai prezintă un rezultat relevant pentru evaluare.
3. Cu siguranță acest tip de evaluare, prezentat și în lectie. Mi se pare accesibil, punctual si usor de realizat.
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
– Copilul din inregistrare citeste unele cuvinte mai greu desi sunt scurte (aici – acolo) intuind locul unde se desfasoara actiunea, iar alt cuvant este inlocuit: “merge”- “se da”,
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
– Un elev care citeste corect cuvintele doa in timp nelimitat ne demonstreaza faptul ca ii lipseste exeritiul.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
– Acest instrument este foarte potrivit pentru aplicarea la copiii de 8 ani.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Voi folosi inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune. Textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece, de multe ori, ei memorează textele . După citire urmează câteva întrebări orale pentru verificarea intelegerii textului.
Copilul din înregistrare citește unele cuvintele cu greutate.
Un elev care citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat demonstrează faptul că acesta poate recunoaște literele separat, dar nu le poate pricepe atunci când formează un cuvânt.
Evaluarea abilităților de citire o voi face folosind inventarul informal de citire, texte și întrebări de comprehensiune.
1. Este important să știm dacă un elev citește mai greu, fiindcă vom exersa mai mult actul citirii. Citim noi textul și-i punem întrebări, în felul acesta ne dăm seama dacă înțelege textul citit.
2. Folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
Texte scurte
Identificarea unor lacune în citire.
Folosirea inventarul informal de citire.
Folosirea unor texte scurte adaptate vârstei.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Răspunzând întrebărilor, un elev dovedește înțelegerea textului citit/audiat.
Pentru a evalua corectitudinea citirii, folosesc texte care nu le sunt familiare elevilor. Consider că astfel evaluarea este mai obiectivă.
1. Nivelul concret de instruire al elevului.
2. Fragmente de text sau texte scurte, adecvate vârstei lor.
3. Inventarul informal de citire.
Util
Este important sa aflam daca un elev nu poate citi singur deaorece asa putem descoperi dificultatile la citit. Textele pe care le folosesc pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei sunt texte scurte, adecvate varstei, fara cuvinte greoaie.
Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitaăților de citire.
Este important sa aflam daca un elev nu poate citi singur deaorece asa putem descoperi dificultatile la citit.
Textele pe care le folosesc pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei sunt texte scurte, adecvate varstei, fara cuvinte greoaie.
Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitaăților de citire.
Pe viitor, voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor.
Textele pe care le dau copiilor sunt noi, accesibile vârstei. Imediat după citire urmează câteva întrebări , pentru a verifica dacă s-a înțeles textul.
1. Este important pentru ca acel copil are nevoie de sprijin si de siguranta, pe cale le poate primi de la educator/parinte.
2. Folosesc citirea la prima vedere , pe texte accesibile, adecvate nivelului de instruire. Evaluarea pe texte cunoscute nu este relevanta pentru ca elevul poate memora acel text, care este usor si nu poti evalua corect nivelul literatiei.
3. Voi folosi inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire. Folosesc texte scurte
Pentru a stabili nivelul citirii
Texte scurte adaptate vârstei
Inventarul informal de citire
1. Pentru a verifica capacitatea lui de înțelegere.
2. Texte simple și atractive pentru copil din universul copilăriei.
3.Voi folosi acest inventar de citire.
Depistarea dificultăți la citit.
Se folosesc texte scurte , adaptate vârstei
Introducerea inventarul informal de citire.
Am inatalnit elevi care citeau destul de greu, dar care povesteau apoi cu lux de amănunte cele audiate. Capacitatea lor de înțelegere era mai mare decât cea de lecturare.
De regula, folosesc texte scurte, atractive, adecvate vârstei, la prima vedere, pe cât posibil, pentru evitarea memorării lor.
Inventarul informal de citire va fi adăugat de mine ca noutate.
1.E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
2.Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte scurte adecvate vârstei.
3.Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal dr cotire.
Texte scurte.
Este important să cunoaștem nivelul la care se află elevul. Dacă elevul poate răspunde unor întrebări pe baza textelor audiate, dar nu cunoaște literele și/sau nu înțelege ceea ce citește, trebuie să adaptăm strategia didactică.
De regulă, folosesc texte scurte, care conțin, cel puțin la început, cuvinte din vocabularul lor uzual și, treptat, introduc cuvinte noi. Nu consider utilă folosirea textelor cunoscute deoarece nu pot dovedi citirea conștientă de către copil.
1.Reiese faptul, ca are probleme numai la citit, si nu la intelegerea textului. În această situație trebuie exersat mai mult cititul.
2. Evaluarea corectitudinea citirii am relizat-o prin observatie.
3. Acest tip de avaluare.
1. Voi citi eu textul, existand aceasta varianta, iar apoi voi insista pe citit. Copilu are insa abilitatea de a intelege textul citit de profesor.
2. Voi evalua individual, folosind 3-4 texte asemanatoare ca numar de cuvinte, copilul avand posibilitatea sa traga textul. Fiind la inceput, as folosi texte cunoscute. La o urmatoare evaluare as aduce texte noi.
3. As folosi texte si intrebari de comprehensiune.
1. Dacă un elev nu poate citi singur va fi evaluată comprehensiunea limbajului oral.
2. Utilizez texte scurte și pe înțelesul elevului.
3. Voi utiliza inventarul informal de citire.
1. Ientificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
1. Este important să știm dacă un elev citește mai greu, fiindcă vom exersa mai mult actul citirii. Citim noi textul și-i punem întrebări, în felul acesta ne dăm seama dacă înțelege textul citit.
2. Folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
1. Voi identifica care sunt cauzele citirii greoaie
2. Folosesc texte scurte adaptate vârstei
3. Evaluez folosind inventarul informal de citire
Citire greoaie.
Voi folosi texte scurte, accesibile,
Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
Voi identifica cauza citirii în mod dificil pentru copil.
Voi folosi texte scurte și accesibile potrivite vârstei.
1. Daca nu poate citi este posibil sa nu cunoasca literele sau nu are suficient antrenament, iar daca intelege are capacitatile cognitive dezvoltate.
2. Capacitatea de citire a unui copil o voi evalua folosind texte necunoscute, dar specifice varstei sale.
De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Este posibil să nu cunoască literele , în cest caz evaluatorul citește textul.
Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
Folosesc texte pici, cu scris suficient de mare. Cred că ar trebui să fie un text ușor dar pe care ei nu-l cunosc deja.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Voi folosi acest instrument -Inventarul informal de citire.
COMPLET
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou voi aplica inventarul informal de citire.
1. Elevul citește în ritm propriu. Dacă nu poate citi singur îi citim model.
2.Elevul citește un text cunoscut. Textele să fie potrivite vârstei.
3.Citirea cronometrata este o noutate pentru mine. Nu am folosit cronometrul pentru citire.
Texte scurte adaptate vârstei, munca diferentiata
1.De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
R. Pentru a vedea nivelul de înțelegere, comprehensiune a elevului.
2. Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
R. Citesc texte scurte potrivite vârstei .
3.Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
R: Inventarul formal de citire
1. E important fiindcă astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte scurte.
3. Vreau să introduc inventarul informal de citire.
1. Pentru a descoperi nivelul de înțelegere al elevuilui și dificultățile de citire.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii, voi utiliza texte scurte, adecvate vârstei copilului.
3. Voi utiliza inventarul informal de citire.
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
1. pentru depistarea problemelor de citit
2. texte accesibile vârstei copilului
3. inv informal de citire
Este important pentru verificarea intelegerii textului. Folosesc intrebarile formulate de mine, dar si cele formulate de elevi, verificarea intelegerii cuvintelor noi, legatura cu viata lor personala.
Voi folosi Inventarul Informal de citire.
R. Pentru a vedea nivelul de înțelegere, comprehensiune a elevului.
R. Citesc texte scurte potrivite vârstei .
R: Inventarul formal de citire
1. Ne ajută să conștientizăm dacă are dificultăți la citit.
2. Texte scurte, atractive.
3. Inventarul informal de citire
Texte scurte
cuvinte simple, cunoscute
inventarul informal de citire
Cred că este important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, deoarece acest lucru poate indica o serie de lucruri, inclusiv:
Elevului îi lipsesc abilitățile de recunoaștere a cuvintelor. Chiar dacă un elev poate înțelege sensul textului, nu înseamnă neapărat că poate recunoaște corect cuvintele. Acest lucru poate fi cauzat de o varietate de factori, cum ar fi probleme de vedere sau de învățare.
Elevului îi lipsesc abilitățile de fluență a cititului. Fluența cititului este capacitatea de a citi cu rapiditate, ușurință și claritate. Un elev care nu este fluent în citit poate întâmpina dificultăți în a citi cuvinte noi sau cuvinte complexe, mai ales dacă este sub presiune de timp.
Elevului îi lipsesc strategiile de citire. Strategiile de citire sunt tehnicile pe care elevii le folosesc pentru a înțelege textul. Un elev care nu are strategii de citire eficiente poate întâmpina dificultăți în a citi textul, chiar dacă cuvintele sunt cunoscute.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Pentru a avea o imagine clara apunctului de pornire ]n invatare.
Textele scurte sunt indicate în depistarea dificultăților de citire la elevi .
E important să văd dacă dificultatea elevului este întâlnită doar la nivelul citirii sau se duce undeva mai departe și nu poate descifra nici un mesaj oral. Eu cred că îmi dă informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și îmi spune de unde să încep instruirea lui.
Exersarea citirii.
Texte accesibile.
Inventarul formal de citire.
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
1. Elevul citește în ritm propriu. Dacă nu poate citi singur îi citim model.
2.Elevul citește un text cunoscut. Textele să fie potrivite vârstei.
3.Citirea cronometrata este o noutate pentru mine. Nu am folosit cronometrul pentru citire.
1. În acest mod identificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
1. Pentru a obţine informaţii despre nivelul de dezvoltare intelectuală al copilului;
2. Texte adecvate vârstei / clasei;
3.Iinventarul informal de citire
E important să aflăm dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, pentru că ne dă informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și ne spune de unde să începem instruirea lui. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosec texte scurte. În evaluarea diagnostică a abilităților de citire voi folosi inventarul informal de citire.
– Texte scurte
– Cuvinte simple, cunoscute
– Inventarul informal de citire
Texte scurte, cuvinte simple, inventar informal de citire.
1. Astfel ne dam seama ca elevul are dificultati in citire si astfel vom exersa mai mult acest proces.
2. Folosirea textelor scurte adaptate varstei elevilor.
3. Voi evalua folosind inventarul informal de citire.
texte simple si scurte
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
1.De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Chiar dacă nu poate citi singur, ne putem da seama dacă înțelege informațiile pe care i le transmitem, făcând legături între informații. Totuși, ne dăm seama că are dificultăți în citire, fapt care nu îl va ajuta în viitor și trebuie să acționăm cât mai repede posibil.
2.Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
De regulă utilizez texte scurte, potrivite nivelului de înțelegere. Autenticitatea evaluării abilităților de citire este redată prin faptul că sunt specifice vârstei.
3.Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Voi utiliza fișe cu texte și întrebări de comprehensiune.
Voi folosi inventarul informal de citire.
1.Este important să aflăm dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de înțelegere a lecturii pentru că ne arată că elevul înțelege informațiile citite, chiar dacă întâmpină dificultăți în citirea cuvintelor individual.
1.Elevul are dificultăți de citire și putem interveni la timp
2. Texte scurte, specifice vârstei
3.Fișe cu texte
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
1. De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Este important să aflu dacă un elev nu poate citi singur, pentru ca atunci voi cunoaște unde trebuie să intervin ca si cadru didactic.
2. Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei, aș folosi texte simple și scurte. Părerea mea despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor, este că sunt potrivite vârstei pe care o au.
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Ca și element nou, aș introduce inventarul informal de citire.
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte deja cunoscute
Pentru a înțelege dacă elevul înțelege conținutul textului în ciuda dificultăților de decodare.
Folosesc o varietate de texte adaptate nivelului de citire al elevilor, inclusiv texte din manuale școlare și materiale autentice adecvate vârstei și intereselor lor.
Evaluarea abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor este autentică și oferă o perspectivă reală asupra progresului lor.
O evaluare a abilităților de comprensiune contextuală.
1. Este foarte important să aflăm dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, deoarece avem informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și ne spune de unde să începem instruirea lui.
2. Consider că pentru a verifica abilităţile de citire ale elevilor, textele folosite nu ar trebui să le fie cunoscute.
3. Fişe cu texte şi întrebări de comprehensiune.
1. Pentru că atunci am interveni asupra acestui fapt prin exersarea citirii.
2. Nu aș folosi texte cunoscute, dar nici texte cu nivel de dificultate ridicat.
3. Întrebări de comprehensiune.
1. Pentru a face evaluarea adecvată a nivelului de citire
2. Texte cunoscute
3. Intrebari de comprehensiune
1.Pentru a evalua nivelul de citire, cunoașterea alfabetului, recunoașterea cuvintelor și a stabili un plan de intervenție individualizat.
2. Texte mai puțin cunoscute, dar accesibile pentru a evita memorarea cuvintelor, a textului.
3. Întrebări de comprehensiune pentru a putea evalua nivelul de înțelegere al textului scris și cel al textului vorbit.
Dacă elevul nu poate citi singur dar totuși înțelege textul audiat, înseamnă că nevoia mai mare este în exersarea citirii. Corectitudinea citirii o evaluez de obicei cu ajutorul textelor din manual și de cele mai multe ori acestea nu sunt citite anterior de către copii ceea ce face ca relevanța capacității de citire să fie mai mare. Textele prezentate pot fi de asemenea foarte utile prin structurarea lor clară și la obiect.
utilizez texte scurte
Utilizez texte scurte, cuvinte simple și voi folosi inventarul informal de citire!
Pentru a-l putea ajuta pe partea de citire independentă.
Texte scurte, ușoare. Mi se pare că nu sunt foarte autentice. Copilul este deja familiarizat vi textul. Dar când primește un text la prima vedere, evaluatorul reușește să facă o evaluare mai țintită.
Elementul propus de dumneavoastră.
texte scurte adaptate varstei
Sunt copii care nu citesc bine,dar înţeleg texte citite de alţii. Folosesc texte scurte,atractive. Voi folosi inventarul informal de citire.
1. Este important să aflăm dacă elevul nu poate citi singur, astfel vom lua măsurile necesare.
2. Folosesc texte potrivite pentru nivelul de dezvoltare a elevilor.
3. Inventarul informal de citire.
Folosesc texte scurte
Texte scurte
1. din cauza lipsei citirii
2. texte scurte adaptate vârstei
3. inventarul informal de citire
1. În acest mod identificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
Dacă un elev nu poate citi, înseamnă că are dificultăți la citire, nu și la înțelegerea informațiilor.
inventarul informal de citire
texte scurte
dificultăți de citire
da
folosesc texte scurte.
Folosirea unor texte accesibile, scurte, interesante
ca să poți să îl ajuți
1. Ca să îl evaluez corect.
2. Nu este cazul.
3. Fișa oferită.
Este important a se folosi texte scurte deoare se poate ca un copil sa inteleaga textul dar sa aiba dificultati in a citi
1. Pentru a identifica dacă are dificultăți în înțelegerea textului.
2. Texte scurte, limbaj simplu.
3. Inventarul informal de citire.
Așa aflăm dacă poate citi singur sau necesită ajutor, mai mult timp.
Folosesc texte adecvate dezvoltării/vârstei lor.
Inventarul informal de cititre
1. Consider că, verificarea nivelului de comprehensiune a textului, chiar și în lipsa deprinderii de a citi, ne poate dezvălui dacă elevul s-a deprins sau nu cu ascultarea activă și cu înțelegerea mesajul audiat. Această observație este un indicator bun în ceea ce privește stabilirea următorilor pași pe care îi vom parcurge în inventarul informal de citire. Faptul că elevul reușește să formuleze răspunsuri la întrebările adresate, să facă legături între informațiile din text, să extragă conotațiile implicite ale unor cuvinte și să le explice, ne arată că elevul are un vocabular bogat, specific nivelului de vârstă și de dezvoltare, iar ceea ce ne mai rămâne de făcut este să aplicăm un plan de intervenție personalizat în vederea exersării cititului.
2. Utilizez texte simple, atractive, ce implică poveștile cunoscute de elevi.
3. Voi introduce texte noi și jocuri interactive.
Copilul are dificultăți de citire, dar înțelege un text audiat.
Texte adaptate vârstei, atractive
Citirea cronometrată
Este important sa aflam daca un elev nu poate citi singur deaorece asa putem descoperi dificultatile la citit. Textele pe care le folosesc pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei sunt texte scurte, adecvate varstei, fara cuvinte greoaie.
Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitatilor de citire.
Alegerea textelor pentru evaluarea citirii este esențială pentru a obține o imagine precisă a abilităților elevilor.
E important deoarece astfel ne dăm seama dacă are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Că element nou în evaluarea abilităților de citire vreau să introduc inventarul informal de citire.
Voi utiliza și eu inventarul informal de citire pentru evaluarea capacității de comprehensiune a elevilor. De obicei atunci când citim, textele pe care le dau copiilor nu sunt texte cunoscute deoarece de multe ori ei memorează textele și nu le mai citesc ci le spun din memorie. Imediat după citire urmează câteva întrebări orale sau pezumat scris, în cazul celor mai mari.
Este important, deoarece astfel ne dăm seama dacă elevul are dificultăți la citit.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, folosesc texte adecvate vârstei.
Ca element nou în evaluarea abilităților de citire, introduc inventarul informal de citire.
Texte scurte adaptate varstei
Deși elevul nu poate citi corect, poate înțelege un text ascultat.
Folosesc texte adaptate varstei.
Voi introduce inventarul informal de citire.
Fetița a citit corect, doar s-a poticnit la 1-2 cuvinte. Unii copii nu pot citi corect textul dar pot înțelege un text ascultat.
Folosesc texte adaptate varstei.
Voi introduce inventarul informal de citire.
Alegerea textelor pentru evaluarea citirii este esențială pentru a avea o imagine clara a abilitatilor detinute de copii.
1. Este foarte important să aflăm dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, deoarece avem informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și ne spune de unde să începem instruirea lui.
2. Consider că pentru a verifica abilităţile de citire ale elevilor, textele folosite nu ar trebui să le fie cunoscute.
3. Fişe cu texte şi întrebări de comprehensiune.
1. Pentru ca astfel ne dam seama ca elevul are dificultati la citit si astfel vom exersa mai mult.
2. Textele folosite ar trebui să fie scurte adaptate varstei elevilorle, dar necunoscute, la prima vedere, pentru a evita memorarea lor și redarea apoi din memorie.
3. Intentionez sa fac aevaluarea folosind fişe cu texte şi întrebări de comprehensiune si inventarul informal de citire.
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
Există elevi care pot răspunde la întrebări în legătură cu textul audiat, dar nu pot citi singuri.
Sunt preferate texte scurte, accesibile, adaptate realității lor apropiate.
Voi utiliza inventarul informal de citire.
Este important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune deoarece acest lucru poate oferi indicii prețioase despre abilitățile sale de înțelegere a textului.
Consider că autenticitatea evaluării este crucială pentru a reflecta capacitatea elevului de a naviga și a înțelege textele pe care le vor întâlni în viața reală.
În evaluarea diagnostică a abilităților de citire, mă gândesc să introduc întrebări de comprehensiune si inventarul informal de citire.
1. De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Pentru a afla care este nivelul său de citire, respectiv de înțelegere a ceea ce citește.
2. Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor le ofer spre citire texte cunoscute sau texte pentru citirea la prima vedere. Dacă textele sunt cunoscute de elevi atunci evaluarea abilităților de citire poate fi eronată.
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Să alcătuiască propoziții cu cuvinte/propoziții noi.
Texte scurte,atractive ,din sfera lor de interes.
Consider ca este necesară introducerea inventarului informal de citire.
1. De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Consider că este important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, deoarece astfel se poate afla dacă elevul este familiarizat cu subiectul.
2. Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
Propun un text scurt, care conține cuvinte simple, pe înțelesul elevilor (texte care au ca temă: prietenia, empatia, familia).
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Inventar informal de citire.
1. Este important să aflu dacă un elev poate citi singurși/sau înțelege ceea ce a citit pentru a interveni țintit exact acolo unde copilul are nevoie. De exemplu, sunt elevi care nu au probleme de comprehensiune, insa este necesar sa se intervină pe zona de fluență, vocabular sau decodificare.
2. Propun un texte adaptate nivelului de vărstă cu vocabular accesibil și număr optim de cuvinte noi.
3. Inventar informal de citire.
Pentru a identifica dacă are dificultăți în înțelegerea textului.
Texte scurte, limbaj simplu.
*Este important sa aflăm dacă un elev poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune deși nu poate citi singur pentru a putea identifica aria asupra căreia e necesar sa intervenim.
*Pentru a evalua corectitudinea citirii, aleg texte mai puțin cunoscute elevilor, adecvate nivelului de vârstă, cu un vocabular accesibil. Textele deja cunoscute nu cred că sunt relevante pentru o evaluare autentică.
*Inventarul informal de citire.
1.Din cauza lipsei citirii
2. Inventarul informal de citire
3. Texte scurte adaptate vârstei
Folosesc texte accesibile, care să se plieze pe nevoile educabililor.
Capacitatea de a răspunde la întrebări de comprehensiune nu reflectă neapărat abilitățile de citire fluentă și corectă. Elevii pot ghici răspunsurile sau pot decodifica informații simple bazându-se pe context, mascând dificultățile reale de citire.
1.Dificultatea apărută la citit se poate datora lipsei exersării acestuia, pe când neînțelegerea textului implică neînțelegerea mesajului transmis oral, astfel putându-ne da seama de nivelul concret de instruire a elevului.
2. Eu folosesc texte scurte, atractive, adaptate vârstei elevilor.
3. Inventarul informal de citire este un element util in evaluarea diagnostica a abilitatilor de citire.
1. Este important să știu dacă un elev nu poate citi independent, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, aceasta oferind informații despre nivelul de dezvoltare al copilului și cel de instruire .
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor folosec texte scurte.
3. Evaluarea abilităților de citire o voi face folosind inventarul informal de citire.
Folosesc texte accesibile, care să se plieze pe nevoile elevilor.
Evaluarea abilităților de citire o voi face folosind inventarul informal de citire.
1.Dificultatea apărută la citit se poate datora lipsei exersării acestuia.
2.Folosesc fragmente de text sau texte scurte, atractive , adecvate vârstei lor.
3.Ca element de noutate pentru evaluarea diagnostică voi folosi inventarul informal de citire.
1.Din cauza lipsei citirii
2. Inventarul informal de citire
3. Texte scurte adaptate vârstei
1. În acest mod identificăm dacă elevul are dificultăți la citit.
2. Texte scurte adaptate vârstei.
3. Inventarul informal de citire.
1. Este crucial să identificăm dacă un elev poate înțelege un text fără a-l putea citi singur, deoarece aceasta ne oferă informații valoroase despre nivelul real al abilităților de citire și înțelegere. Dacă un elev poate răspunde corect la întrebări despre un text citit de altcineva, dar are dificultăți în a citi textul de unul singur, este posibil să existe probleme cu fluenta citirii, decodificarea cuvintelor, sau alte aspecte legate de mecanica citirii. Această distincție ne ajută să abordăm mai eficient intervențiile educaționale, să ne concentrăm pe abilitățile deficitare și să nu ne bazăm exclusiv pe rezultate aparent bune în testele de comprehensiune.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, este esențial să folosim o varietate de metode și texte:
Citirea cu voce tare: Permite observarea fluentei și acurateței pronunțării, precum și a modului în care elevii își aplică strategii de citire.
Texte scurte și adaptate: Textele scurte, cu vocabular și propoziții adecvate vârstei elevilor, sunt utile pentru a evita frustrările cauzate de texte prea complexe.
Teste de citire: Testele standardizate ajută la măsurarea progresului și la identificarea punctelor forte și a slăbiciunilor în abilitățile de citire.
Observarea comportamentului: Observarea comportamentului elevilor în timpul citirii poate oferi indicii despre dificultăți precum evitarea citirii sau ezitarea.
Textele folosite pentru evaluare ar trebui să fie variate:
Texte scurte: Ideale pentru evaluări rapide și pentru a evita suprasolicitarea elevilor.
Texte din manuale: Permite evaluarea în contextul curriculumului școlar.
Texte autentice: Folosirea de articole de știri, poezii sau povești ajută elevii să se confrunte cu diferite stiluri de scriere și vocabular.
3. Evaluarea cu texte cunoscute elevilor poate avea atât avantaje, cât și dezavantaje. Pe de o parte, texte familiare pot ajuta la evaluarea aplicării strategiilor de citire în contexte deja cunoscute. Pe de altă parte, există riscul ca elevii să memoreze textele și să răspundă corect la întrebări fără a demonstra abilități reale de citire. Este important să echilibrăm utilizarea textelor cunoscute cu texte necunoscute pentru a evalua corect abilitățile de citire și înțelegere.
4. Introducerea unor elemente noi poate îmbunătăți evaluarea diagnostică a abilităților de citire:
Înregistrări audio/video: Permite analiza ulterioară a citirii elevilor, observând aspecte precum fluenta și pronunția.
Tehnologia: Programele de recunoaștere a vorbirii pot ajuta la evaluarea acurateței pronunțării și a fluentei citirii.
Evaluarea colaborativă: Evaluarea în perechi sau grupuri mici poate dezvălui aspecte suplimentare despre abilitățile de citire și colaborare ale elevilor.
Autoevaluarea: Implementarea unor rubrici simple de autoevaluare poate încuraja metacogniția și responsabilizarea elevilor pentru propriul progres.
1. dacă știe răspunde la întrebări, dar nu poate citi textul,, nu se realizează de fapt scopul însușirii cititului, adică acela de a fi independent
2. folosesc texte adapate nivelului lor, uneori cunoscute
3. tipuri diferite de întrebări
Este important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune deoarece acest aspect reflectă nivelul pe care l-a atins elevul.
Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor mei folosesc texte atractive, necunoscute anterior.
Pentru evaluarea diagnostică a abilităților de citire îmi propun să folosesc inventarul informal de citire.
1. Este important să verificăm, să aflăm dacă nu poate citi singur, dar e capabil să înțeleagă, întrucât este o măsură abilităților sale de gândire logică și e un indicator că își va forma , în ritm propriu, capacitățile de literație.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii, ascult fiecare elev la citit, urmărind, atât fluența citirii, cât și nivelul de înțelegere a celor citite.
3. Noutatea o constituie aplicarea probei gradual și privirea globală a competențelor de literație, cu toate instrumentele din inventarul informal de citire.
1. Putem afla daca elevul are dificultati la citit si astfel exersam.
2. Folosim texte scurte adaptate varstei elevilor.
3. Inventarul informal de citire.
1. verificam daca elevul citeste cu dificultate
2.se folosesc texte scurte
3. 3 tipuri de întrebări de comprehensiune
1.Este important pentru a controla atentia elevului
2.Folosesc cel mai mult texte scurte
3.As folosi instrumentul de evaluare folosit de dumneavoastra pentru a-mi creiona corect nivelul la care a fost si dezvoltarea citirii elevului respectiv.
Există mulţi elevi care pot răspunde la întrebări în legătură cu textul audiat, dar nu pot citi singuri. Este important să folosim texte scurte, accesibile, adaptate realităţii lor apropiate, utilizând inventarul informal de citire.
1. Este important să afli dacă un elev poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune fără să poată citi singur, deoarece acest lucru indică o înțelegere auditivă bună, dar și o posibilă dificultate de decodare a textului.
2. De regulă, pentru a evalua corectitudinea citirii, folosesc texte corespunzătoare nivelului de clasă și necunoscute elevilor. Consider că utilizarea textelor cunoscute poate compromite autenticitatea evaluării, deoarece elevii pot recita din memorie, fără a demonstra abilitățile reale de citire.
3. Aș introduce evaluarea citirii cu texte adaptate individual, care să includă și cuvinte noi sau mai puțin obișnuite, pentru a testa mai bine abilitățile de decodare și comprehensiune.
1. Faptul că un elev raspunde la întrebări de comprehensiune nu reflectă neapărat abilitățile de citire fluentă și corectă. Elevii pot ghici răspunsurile sau le pot deduce din context nefiind evidente dificultățile reale de citire.
2. Ofer pentru lectură un text cunoscut elevului apoi introduc o frază,doua necunoscute pentru a verifica faptul că el citește mecanic sau nu!
3.Inventarul informal de citire va fi adăugat de mine ca noutate.
1. Identificăm problemele pe care le are copilul.
2. Citirea cu voce tare a unor texte scurte, poezii, ghicitori și adresarea unor întrebări prin care verific dacă au înțeles ce au citit.
3. Inventarul informal de citire
1. Este important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, deoarece aceasta evidențiază o discrepanță între abilitățile de decodare și abilitățile de comprehensiune.
Dacă un elev înțelege materialul atunci când i se citește, dar nu poate citi singur, înseamnă că are abilități de comprehensiune, dar se confruntă cu dificultăți la nivelul decodării (recunoașterea și interpretarea cuvintelor scrise). Aceasta poate indica probleme legate de alfabetizare, cum ar fi dificultăți în recunoașterea cuvintelor, probleme cu fonemele sau alte deficiențe legate de citire.
Identificarea acestei discrepanțe este esențială, deoarece permite intervenții direcționate:
Pentru a îmbunătăți abilitățile de decodare, elevul ar putea beneficia de practici suplimentare în recunoașterea cuvintelor, fonetica sau alte exerciții de citire.
Dacă problemele sunt identificate și abordate timpuriu, elevul are o șansă mai mare de a deveni un cititor competent, capabil să citească independent și să înțeleagă textele mai complexe pe cont propriu.
În concluzie, această informație ne ajută să personalizăm procesul de învățare, concentrându-ne pe nevoile specifice ale fiecărui elev și asigurând un progres echilibrat în toate aspectele literației.
2. Pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor, de obicei, urmez câțiva pași esențiali:
1. Selecția textelor
Texte variate: Aleg texte de dificultate adecvată nivelului clasei, incluzând atât texte narative, cât și informative, pentru a vedea cum se descurcă elevii cu diferite tipuri de conținut.
Texte noi: Prefer să folosesc texte necunoscute elevilor pentru evaluare, astfel încât să mă asigur că evaluarea reflectă abilitățile lor reale de citire și nu memoria sau familiaritatea cu textul.
2. Observarea directă
Lectură individuală: Elevii citesc textul cu voce tare, iar eu notez eventualele greșeli de pronunție, omisiuni, adăugiri sau pauze lungi.
Înregistrare audio: Uneori, înregistrez lectura elevilor pentru a analiza ulterior corectitudinea și fluența cu mai multă atenție.
3. Feedback imediat
Discuție imediată: După citirea textului, discut cu elevul despre dificultățile întâmpinate, oferindu-i feedback constructiv.
4. Evaluarea comprehensivă
Întrebări de înțelegere: După citirea textului, adresez câteva întrebări pentru a evalua dacă elevul a înțeles ceea ce a citit, nu doar dacă a citit corect.
5. Documentare
Fișe de evaluare: Folosesc fișe de evaluare pentru a documenta erorile și pentru a urmări progresul fiecărui elev în timp.
Textele utilizate
Texte necunoscute: Sunt esențiale pentru a evalua capacitatea elevilor de a aplica strategiile de citire în situații noi. Aceste texte permit o evaluare autentică a abilităților de decodare și înțelegere.
Texte cunoscute: Pot fi utile pentru a evalua fluența și expresivitatea, dar ele nu oferă întotdeauna o imagine clară a abilităților reale de citire, deoarece elevul poate recita mai degrabă decât să citească.
3. Un element nou pe care mă gândesc să-l introduc în evaluarea diagnostică a abilităților de citire este evaluarea citirii expresive și a intonației. Acest aspect ar permite o înțelegere mai profundă a nivelului de comprehensiune a textului și a capacității elevilor de a interpreta și de a da sens cuvintelor citite.
De ce este important acest element:
Comprehensiunea: Citirea expresivă este un indicator al nivelului de înțelegere a textului. Elevii care citesc expresiv tind să înțeleagă mai bine nuanțele și sensurile textului.
Angajament și implicare: Aceasta ajută la evaluarea modului în care elevii se implică emoțional în ceea ce citesc, ceea ce poate influența atitudinea lor față de citire.
Feedback personalizat: Permite oferirea unui feedback mai specific, axat pe modul în care elevul poate îmbunătăți nu doar corectitudinea citirii, dar și fluența și interpretarea textului.
Pentru a evalua acest aspect, aș putea introduce exerciții unde elevii sunt rugați să citească dialoguri sau pasaje narative cu intonație corespunzătoare, urmând ca apoi să discutăm împreună despre cum au interpretat emoțiile și stările personajelor.
1.Este important, astfel ne dăm seama dacă copilul are dificultăți la citit
2.Texte scurte, atractive
3.Inventarul informal de citire
Nivelul concret al elevului in ceea ce priveste cititul
Fragmente de text sau texte scurte, adecvate vârstei lor.
Inventarul informal de citire.
Din cauza lipsei citirii.
Inventarul informal de citire .
Texte scurte adaptate vârstei.
De ce e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Este crucial să aflu acest lucru pentru a identifica tipul de dificultăți pe care să le elevul întâmpină. Dacă un copil nu poate citi singur, dar înțelege bine textul atunci când îl au citit, acest lucru sugerează că problema nu este la nivel de comprehensiune, ci la nivel de decodificare – abilitatea de a transforma literele și sunetele în cuvinte. În acest caz, copilul are nevoie de sprijin suplimentar.
Cum procedez pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor?
De obicei, pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor le cer să citească un text la prima vedere.Folosesc texte necunoscute pentru a evalua capacitatea de decodare și fluența lecturii. Aceste texte sunt adaptate nivelului lor de vârstă și dezvoltare, dar necunoscute, astfel încât să nu poată recita sau să anticipeze cuvintele din memorie.
Este important să afli dacă un elev poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune, dar nu poate citi singur, deoarece asta poate indica o înțelegere orală bună, dar dificultăți în decodarea textului scris. Acest lucru ajută la diferențierea problemelor de citire mecanică de cele de comprehensiune.
De obicei, evaluez corectitudinea citirii prin texte scurte și adaptate nivelului, folosind texte necunoscute pentru a măsura capacitatea reală a elevului. Textele cunoscute pot da rezultate false privind progresul.
Un element nou ar fi evaluarea cu texte variate, din mai multe genuri, pentru a testa citirea în contexte diverse.
folosesc texte scurte
De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune?
Pentru a observa gradul de dificultate în dreptul cititului.
Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor?
Texte scurte, cu imagini
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Texte care au dialog
Din cauza lipsei citirii
Inventarul informal de citire
Texte scurte adaptate vârstei
texte simple
De ce crezi că e important să afli dacă un elev nu poate citi singur, dar poate răspunde corect la întrebări de comprehensiune? Pentru că il pot ajuta sa completeze lipsurile in ce priveste citirea.
Cum procedezi de regulă pentru a evalua corectitudinea citirii elevilor tăi? Ce texte folosești? Ce părere ai despre autenticitatea evaluării abilităților de citire folosind texte cunoscute elevilor? Folosesc 2-3 standarde pe o fisă să observ pe amanunte ce lipseste sauce-i blochează. Texte f scurte, cu propozitii simple. E discutabila, pentru ca ei pot avea memorie buna si pot ocoli undele idei.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire? Sa variez obiectivele astfel incat sa nu devina or utina pe care ei o intuiesc dar nici variantie mare sa puna presiune pe ei, precum si observarea comportamentului lor, care pote fi urmarea unor probleme de acasa ce ii depășesc și nu pot face față învățării de orice natură.
– din cauza lipsei citirii
– texte scurte adaptate vârstei
– inventarul informal de citire