Setări Cookie-uri
Cookie-urile sunt mici fișiere de text ce pot fi utilizate de către site-urile web pentru a face utilizarea lor mai eficientă, pentru a analiza audiența, reține preferințele utilizatorilor sau în scopuri de marketing. Conform legii, putem stoca cookie-uri strict necesare pentru funcționarea website-ului, fără acordul dvs. prealabil. Pentru toate celelalte tipuri de cookie-uri avem nevoie de permisiunea dvs.
Puteți, în orice moment, să modificați sau să retrageți acordul privind modulele cookies de pe website-ul nostru prin accesarea butonului „Setări Cookie-uri” de la baza ecranului.
-
Blochează toate
-
Fundamental
-
Funcționalitate
-
Analiză
-
Reclamă
Acest site web va
- Ține minte ce grup de cookie-uri ai acceptat
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site web va
- Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
- Fundamental: Permite sesiunile de cookie
- Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
- Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
- Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
- Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
- Funcționalitate: Ține minte setările de social media
- Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
- Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
- Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
- Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
- Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
- Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
- Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația
Acest site nu va
- Ține minte detaliile de login
254 comentarii
Recunoaste cu usurinta cuvintele.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
recunoaste cu usurinta cuvintele
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
unele cuvinte le citeste instantaneu, iar altele
-vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid
-Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Unele cuvinte îi sunt accesibile, altele nu.
Observ că acest copil are un vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid, doar la câteva îi trebuie timp pentru decodificare.
Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Lista de cuvinte, o metoda excelenta pentru a afla despre cunostintele vocabularului instantaneu! Folosesc si eu!
– recunoaște destul de usor literele
– unele sunt usor de citit pentru că ii sunt cunoscute, altele nu
Copilul citeşte cu uşurinţă o parte din cuvintele izolate, pentru alte cuvinte care nu fac parte din vocabularul instantaneu are nevoie de timp nelimitat. Voi introduce în evaluarea diagnostică această metodă a inventarului de citire.
Am aceeași opinie.
Recunoaște ușor literele.
Depinde de cuvinte. Cele uzuale și simple le recunoaște mai repede.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Unele cuvinte sunt recunoscute cu ușurință
Observ că acest copil are un vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid, doar la câteva îi trebuie timp pentru decodificare.
Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
recunoaste cu usurinta cuvintele
Observ că acest copil are un vocabular instantaneu
Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare am observat că unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele stă puțin și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Recunosc cu usurinta cuvintele
1. elevul recunoaște cuvintele
2. descifrarea lor pentru că nu fac parte din vocabularul
3. liste cu cuvinte diferențiate
Clar ca acest instrument releva marimea vocabularului instantaneu al copilului. Vom sti de la ce nivel plecam, diferentiat, cu fiecare elev.
Am obervat că majoritatea cuvinteleor le citește instantaneu, dar sunt și cuvinte pe care le citește după ce se gândește puțin.
Felul cum citește copilul ne arată mărimea vocabularului instantaneu.
Clar ca acest instrument releva marimea vocabularului instantaneu al copilului. Vom sti de la ce nivel plecam, diferentiat, cu fiecare elev.
Recunoaște cuvintele.
Înseamnă că el decodifică, cuvintele nu fac parte din mediul său.
Lista prezentată.
Copilul din înregistrare recunoaște unele cuvinte rapid , iar pe celelalte le buchisește , dar le citeste corect, încă mai având nevoie de exercițiu. Modelul de lista prezentat îl voi folosi ca element de noutate.
Am remarcat că unele dintre cuvintele din listă fac parte din vocabularul instantaneu al Renatei, altele sunt cuvinte nu așa des întâlnite de ea până acum.
În cazul cuvintelor la care stă să citească pot spune că nu le cunoaște însă le decodifică bine.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
1. Renata unele cuvinte a recunoscut foarte repede si usor (aceste cuvinte fac parte din vocabularul instantaneu), iar altele necesitau mai mult timp (sunt cuvinte noi, si are nevoie de competenta de decodificare)
2. Transmite faptul ca acele cuvinte sunt noi si elevul aplica competenta de decodificare pentru a citi corect.
3. Fisa prezentata, multe exercitii de citire.
Observ că acest copil are un vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid, doar la câteva îi trebuie timp pentru decodificare.
Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
Copilul recunoaște cuvintele izolate. Un elev citește corect cuvintele, dar în timp nelimitat, pentru că le decodifică. În evaluarea diagnostică a abilităților de citire voi folosi o listă cu cuvinte ușor de citit și o listă cu cuvinte mai lungi, care au 3-4 silabe.
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare? – in acest caz, elevul recunoaște cuvintele.
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat? – are nevoie sa le descifreze, pentru ca nu fac parte din vocabularul instantaneu
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire? – voi folosi liste diferentiate cu cuvinte usor de citit si cuvinte mai dificile
Recunoaște cu ușurintă cuvintele
1.Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, la altele se mai gândește un pic;
2.Cuvintele citite mai puțin rapid, sunt noi, nu le-a mai întâlnit;
3.O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi, mai puțin întânite de copil până acum);
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
-unele cuvinte le citeşte rapid, la altele se gândeşte
-are vocabular instantaneu redus
-caietul de evaluare
Am observat că Renata citeșteunele cuvinte rapid, iar la altele stă și se gândește.
Indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Îl voi folosi ca element de noutate elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire.
1. Elevul recunoaște cuvintele.
2. Trebuie să le descifreze deoarece nu fac parte din vocabularul instantaneu.
3. Voi utiliza liste diferențiate.
Copilul recunoaste cu usurinta anumite cuvinte, ceea ce inseamna ca ele fac parte din vocabularul lui instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica, insa timpul necesar decodificarii este destul de scurt. Un elev care citeste corect cuvintele, dar le citeste greoi, intr-un timp nelimitat este un elev care nu exerseaza cititul, nu este indemnat sa citeasca.
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Recunoaste rapid majoritatea cuvintelor, ezita doar la citirea catorva..
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Volumul vocabularului instantaneu al elevului, adica cat de usor ”fotografiaza” cuvintele citite
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
lista de cuvinte
1. Fetiţa recunoaşte cu usurinţă anumite cuvinte, ceea ce înseamnă că ele fac parte din vocabularul său instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica
2. Are un anumit vocabular instntaneu pe care poate, în timp, să şi-l dezvolte.
3. Inventarul informal de citire
Recunoaşte uşor cuvintele.
1.Unele cuvinte le-a recunoscut foarte repede si usor (aceste cuvinte fac parte din vocabularul instantaneu), iar altele necesitau mai mult timp pentru a fi decodificate de Renata.
2. Transmite faptul ca acele cuvinte sunt noi pentru copil.
3. Fisa prezentata, multe exercitii de citire
Copilul recunoaste cu usurinta anumite cuvinte, ceea ce inseamnă ca ele fac parte din vocabularul lui. Cuvintele citite mai puțin rapid, sunt noi, nu le-a mai întâlnit, le va decodifica mai greu,
Ca noutate voi scrie o listă cu două coloane de cuvinte, una în lb. română, una în engleză (simple).
1. Elevul recunoaște cele mai multe cuvinte cu ușurință…fac parte din vocabularul instantaneu.
2. Are nevoie sa le descifreze, pentru ca nu fac parte din vocabularul instantaneu
3. Voi folosi liste diferentiate cu cuvinte usor de citit si cuvinte mai dificile.
Recunoaște cu ușurintă cuvintele
-unele cuvinte le citeşte rapid, la altele se gândeşte
-are vocabular instantaneu redus
-caietul de evaluare
Am observat că unele cuvinte au fost citite rapid de fetiță,altele au avut nevoie de decodificare întâi.
Cuvintele citite rapid ne arată mărimea vocabularului instantaneu al copilului.
Renata recunoaște unele cuvinte foarte repede si ușor iar altele necesitau mai mult timp, deoarece sunt cuvinte noi.
2. Transmite faptul că acele cuvinte sunt noi și elevul aplică competența de decodificare pentru a citi corect.
3. Fișa prezentată, exercitii de citire.
Recunoasterea rapida ale unor cuvinte ne arata ca acestea fac parte din vocabularul instantaneu al elevului. Cele care necesita un timp nu fac parte din vocabularul instataneu. Fisele de evaluare sunt foarte utile.
1. Fetița citește rapid majoritatea cuvintelor, acestea făcând parte din vocabularul instantaneu al ei. La cuvintele la care se gândește se observă că timpul de edcodificare este redus, așadar fetița dispune de capacitate de decodificare a cuvintelor izolate.
2. Faptul că un copil citește anumite cuvinte doar în timp limitat arată că acesta are nevoie de dezvoltarea capacității de decodificare a cuvintelor, respectiv manifestă unele dificultăți în recunoașterea relației dintre sunete și litere și sintetizarea acestora în cuvinte, fiind un reper pentru intervențiile de predare/exersare viitoare.
3. Elementele de noutate sunt; fișa de evaluare și listele de cuvinte.
1. Unele cuvinte sunt indicate cu ușurință deoarece fac parte din vcabularul ei instantaneu.
2. Faptul că nu are memorie vizuală, capacitate scăzută de a decodifica cuvintele.
3. Listă de cuvinte cu conținut diferit de dificultate.
Unele cuvinte le citeste rapid,iar la unele cuvinte are nevoie de timp sa le citeasca.
Ne arata marimea vocabularului instantaneu al unui copil.
Lista de cuvinte.
Copilul din înregistrare recunoaște instantaneu unele cuvinte, iar altele le decodifică.
Faptul că un copil citește corect cuvintele indică mărimea vocabularului instantaneu, iar în timp nelimitat decodificarea cuvântului.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
1.Renata citește rapid cuvintele ceea ce indică ca fac parte din vocabularul ei instantaneu.
2. Dacă un elev poate citi corect cuvinte, dar are nevoie de mai mult timp pentru unele atunci mi-aș putea face o idee despre cuvintele din vocabularul instantaneu al copilului și cele noi care trebuie decodificate.
3. Liste de cuvinte, simple și complexe.
1. .Renata citește rapid cuvintele ceea ce indică ca fac parte din vocabularul ei instantaneu.
2. Faptul că un copil citește anumite cuvinte doar în timp limitat arată că acesta are nevoie de dezvoltarea capacității de decodificare a cuvintelor, respectiv manifestă unele dificultăți în recunoașterea relației dintre sunete și litere și sintetizarea acestora în cuvinte, fiind un reper pentru intervențiile de predare/exersare viitoare.
3. Elementele de noutate sunt; fișa de evaluare și listele de cuvinte.
1.Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
2.Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
3.Listă de cuvinte simple și complexe.
1. Unele cuvinte sunt indicate cu ușurință deoarece fac parte din vcabularul ei instantaneu.
2. Faptul că nu are memorie vizuală, capacitate scăzută de a decodifica cuvintele.
3. Listă de cuvinte cu conținut diferit de dificultate.
Unele cuvinte le citește rapid,iar la unele cuvinte are nevoie de timp.
Ne arată mărimea vocabularului instantaneu al unui copil.
Lista de cuvinte
1.Recunoașterea rapida ale unor cuvinte ne arată că acestea fac parte din vocabularul instantaneu al elevului.
2. Cele care necesita un timp nu fac parte din vocabularul instataneu.
3. Lista de cuvinte cu grad diferit de dificultate.
1. Modul în care elevul citește ne ajută să observăm vocabularul instantaneu.
2. Cuvintele care necesită mult timp, nu fac parte din vocabularul instantaneu.
3. Lista de cuvinte cu grad diferit de dificultate
1. Fetița recunoaște cu ușurintă anumite cuvinte, ceea ce înseamnă că ele fac parte din vocabularul său instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica.
2. Transmite faptul că acele cuvinte sunt noi și elevul aplică competența de decodificare pentru a citi corect.
3. Elementele de noutate sunt; fișa de evaluare și listele de cuvinte.
1. Observ că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
3. Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
1.Cuvintele mai usoare le citeste rapid,iar unele ii ia mai mult timp de gandire.
2.Reprezinta vocabularul instantaneu destul de redu
3.Fisa de observati,caietul de evaluare
Recunoaște cuvintele.
Înseamnă că el decodifică, cuvintele nu fac parte din mediul său.
Lista prezentată.
1. Renata citește aproximativ toate cuvintele rapid, deoarede acestea fac parte din vocabularul ei instantaneu.
2. Capacitatea redusă de a decodifica cuvintele
3. Listele de cuvinte diferite din punct de vedere al dificultății.
Unele cuvinte le recunoaste mai usor iar altele le silabiseste
Am observat în urma acestui videoclip că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele este un lucru important.
1. Elevul recunoaște cele mai multe cuvinte cu ușurință…fac parte din vocabularul instantaneu.
2. Are nevoie sa le descifreze, pentru ca nu fac parte din vocabularul instantaneu
3. Voi folosi liste diferentiate cu cuvinte usor de citit si cuvinte mai dificile.
Unele cuvinte le recunoaste mai usor iar altele le silabiseste .
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Faptul că un copil citește corect cuvintele indică mărimea vocabularului instantaneu, iar în timp nelimitat decodificarea cuvântului .
1.Recunoaște rapid cuvintele datorita vocabularului instantaneu.
2. Citirea instantanee a cuvintelor îmi demonstrează ca are exercițiul citirii.
3. Cu siguranță voi folosi metode care să ma ajute să le dezvolt abilitatea de a citi.
1. unele cuvinte le recunoaște rapid, altele nu
2. Dacă pronunță rapid înseamnă că acel cuvânt e în vocabularul instantaneu, dacă pronunță toate cuvintele doar în timp nelimitat poate semnifica faptul că le decodifică deoarece nu se conversează suficient cu acel copil și nici nu i se citește.
1. Anumite cuvinte sunt citite cu ușurință, iar altele necesită mai mult timp pentru a fi citite.
2. Cuvintele citite corect fac parte din vocabularul instantaneu, dar timpul nelimitat acordat citirii ne aduce anumite semne de întrebare.
1. Fetița recunoaște cu ușurință cuvintele care fac parte din vocabularul instantaneu, în schimb celelalte cuvinte necesita decodificarea.
2. Transmite faptul că acele cuvinte sunt noi și necesita un anumit timp pentru a le stăpâni.
3.Fisa prezentata pare foarte utila.
recunoste cuvintele usor
1. Copilul recunoaște rapid anumite cuvinte, însă altele nu.
2. Prin pronunțarea rapidă a unor cuvinte, putem deduce că aceste cuvinte fac parte din vocabularul instantaneu.
3. Intrumentul de evaluare este eficient și adecvat pentru copil.
Copilul recunoaște destul de bine cuvintele ceea ce însemnă că vocabularul instantaneu este destul de bine dezvoltat.
1. Recunoaște rapid majoritatea cuvintelor, ceea ce denotă că vocabularul instantaneu este destul de bine dezvoltat.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
3. Cu siguranță voi folosi metode care să ma ajute să le dezvolt abilitatea de a citi.
1.unele cuvinte le recunoaste mai usor, la altele se gandeste unpic
2.pronunta rapid deoarece este familiarizat cu acel cuvant
3.lista de cuvinte complexe si simple
1- Elevul citește cu rapiditate cuvintele mai ușoare.
2- Faptul că citește cuvintele înseamnă că are vocabularul cat de cat dezvoltat, iar timpul nu este o problemă neapărat pentru că ulterior va putea citi într-un timp util.
3 Fise care conțin cuvinte atât simple, cât și mai grele.
1. recunoaste rapid cuvintele cunoscute si usoare
2.are vocabularul dezvoltat
3. si cuvinte grele si usoare
Faptul că un elev citește rapid/instantaneu cuvintele indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Unele cuvinte le citeste rapid,iar la unele cuvinte are nevoie de timp sa le citeasca.
Ne arata marimea vocabularului instantaneu al unui copil.
Lista de cuvinte.
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
Unele cuvinte sunt recunoscute cu ușurință, iar altele cu dificultate.
recunoastere cu usurita a cuvintelor
Citeşte instantaneu mai multe cuvinte; lipsa vocabularului instantaneu; lista de cuvinte.
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare am observat că unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele stă puțin și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
1.Renata citește aproximativ toate cuvintele rapid, deoarede acestea fac parte din vocabularul ei instantaneu.
2. Citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu ale acestuia.
3. Listele de cuvinte diferite din punct de vedere al dificultății.
1. Se poate observa faptul că acest copil are un vocabular instantaneu, deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid, doar la câteva dintre acestea având nevoie de timp pentru decodificare.
2. Un elev care reușește să citească în timp nelimitat transmite faptul că nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
3. Mă gândesc la listele cu cuvinte diferențiate.
Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, la altele se mai gândește un pic;
Cuvintele citite mai puțin rapid, sunt noi, nu le-a mai întâlnit;
O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi, mai puțin întâlnite de copil până acum);
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
– Unele cuvinte le citeste rapid, altele mai lent.
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
– Citirea cuvintelor fara limita de timp indica faptul ca acestea sunt noi in vocabularul sau.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
– Acest instrument este foarte bun de aplicat si la viitorii mei elevi. Multumesc!
Majoritatea cuvintelor citite fac parte din vocabularul instantaneu. Cele pentru care se alocă timp nelimitat nu fac parte din vocabularul instantaneu. Voi introduce listele de cuvinte, pentru a verifica mărimea vocabularului instantaneu.
Acest instrument releva mărimea vocabularului instantaneu al copilului. Vom sti de la ce nivel plecam, diferențiat, cu fiecare elev.
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate am observat că copilul unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele le gândește puțin.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
1.Cuvintele mai ușoare le citeste rapid,iar unele ii ia mai mult timp de gandire.
2.Reprezinta vocabularul instantaneu destul de redus
3.Fisa de observați,caietul de evaluare
Recunoaște cuvintele. Ea decodifică, cuvintele nu fac parte din mediul său.
Lista prezentată e utilă.
1. Fata citește aproximativ toate cuvintele , pentru că acestea fac parte din vocabularul ei .
2. Citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu ale acestuia.
3. Listele de cuvinte sunt diferite din punct de vedere al dificultății.
Abilități dezvoltate
Cuvintele citite în timp nelimitat nu sunt incluse încă în vocabularul instantaneu al copilului
Inventarul informal de citire
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare am observat că unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele stă puțin și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
Recunoaste cu usurinta cuvintele noi.
Recunoaște cu usurință cuvintele noi.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Metoda prezentată.
Copilul din inregistrare recunoaste cu usurinta cuvintele din lista
Am observat că acest copil recunoaște mai repede unele cuvinte, iar la altele le gândește puțin.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Lista de cuvinte.
Eleva citește repede doar unele cuvinte, fapt ce indică mărimea vocabularului instantaneu.
Voi folosi ca element de noutate această modalitate de evaluare diagnostică a abilităților de citire.
1. Fetita citeste repede si corect cuvintele indicate, dovedind cunoasterea literelor si integrarea lor in cuvinte.
2. Daca copilul are nevoie de mai mult timp pentru a citi, inseamna ca stapaneste o parte a vocabularului dar nu este capabil sa lege literele si silabele in cuvinte, mai are nevoie de exercitiu.
3. Voi folosi aceste fise cu cuvinte si metoda de lucru.
1. Eleva citeste repede, in timp scurt, deci cunoaste literele si le integreaza corect in cuvinte izolate.
2. Daca elevul are nevoie de mai mult timp pentru a citi inseamna ca n ustapaneste indestul de bine vocabularul.
3. Voi folosi listele de cuvinte.
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare am observat că unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele stă puțin și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Faptul că doar unele cuvinte sunt citite rapid ne arată la ce nivel are copilul vocabularul instantaneu.
Copila cunoaște destule cuvinte, le citește ușor, înseamna ca le folosește frecvent, le-a întâlnit. Sunt și cuvinte pe care le citește mai greu, aceasta nefiind atât de cunoscute.
Mi se pare utila aceasta lista de cuvinte, complexitatea lor crescânda.
1. Fetiţa recunoaşte cu usurinţă anumite cuvinte, ceea ce înseamnă că ele fac parte din vocabularul său instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica
2. Are un anumit vocabular instantaneu pe care poate, în timp, să şi-l dezvolte.
3. Inventarul informal de citire
Unele cuvinte le citește rapid, altele nu!
Elevul citește corect înseamnă mărimea vocabularului.
În evaluarea diagnostică a abilităților de citire folosim ca element nou.
Renata citește foarte bine.
1. Copilul recunoaste usor cuvintele ce fac parte din vocabularul sau instantaneu, iar pentru celelalte are nevoie de timp mai lung.
2. M as duce cu gandul ca are un vocabulat instantaneu sarac.
3. Introducerea listei de cuvinte.
1. Unele cuvinte le citește instantaneu, pentru alte cuvinte are nevoie de un timp mai îndelungat pentru decodificare.
2. Vocabularul instantaneu este limitat.
3. Voi utiliza inventarul informal de citire.
Instrumentul atată mărimea vocabularului instantaneu al copilului. Vom ști de la ce nivel este.
recunoaşte cu usurinţă anumite cuvinte
are un anumit vocabular instantaneu pe care poate, în timp, să şi-l dezvolte.
inventarul informal de citire
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună.
1. Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește
2. În cazul cuvintelor la care stă să citească pot spune că nu le cunoaște însă le decodifică bine
3. Voi folosi liste diferentiate cu cuvinte usor de citit si cuvinte mai dificile
1. Elevul recunoaște cele mai multe cuvinte cu ușurință
2. Are nevoie sa le descifreze pentru ca nu fac parte din vocabularul instantaneu
3. Voi folosi liste diferentiate cu cuvinte usor de citit si cuvinte mai dificile.
Un copil care are nevoie de mult/foarte mult timp pentru a citi un cuvânt, înseamnă că are nevoie de mai multe exerciții de citire, se află într-o etapa inițială, nu poate să fie vorba de comprehensiune deoarece este la faza de a înțelege cuvântul prin legarea unor silabe /sunete.
Recunoaşte cuvintele.
Trebuie să le descifreze pe cele care nu fac parte din vocabularul instantaneu.
Folosesc fişe diferenţiate.
Unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
1. abilitatea de a citi este foarte buna
2. Daca un copil are nevoie de timp nelimitat sa citeasca cuvintele, inseamna ca nu ii sunt uzuale.
Am reținut că vocabularul instantaneu este compus din cuvintele cunoscute, care pot fi citite rapid. Cele citite cu greutate nu intră în vocabularul instantaneu.
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Unele cuvinte le citește instantaneu, la altele se gândește.
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Aceste cuvinte nu sunt în vocabularul instantaneu.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Voi folosi această metodă.
1. Renata recunoaște cuvintele uzuale, care fac parte din vocabularul instantaneu), iar altele fără limită de timp(sunt cuvinte noi, si are nevoie de competenta de decodificare)
2. Transmite faptul ca acele cuvinte sunt noi si elevul aplica competenta de decodificare pentru a citi corect.
3. Fisa prezentata și exercitii de citire.
Citirea cronometrate este o noutate.
Elevul recunoaște cuvintele, le descifreaza deoarece nu fac parte din vocabularul instantan
Unele cuvinte le citește instantaneu ceea ce indică faptul că sunt în vocabularul copilului, le cunoaște semnul, altele le citește mai greu.
Citirea cronometrată este o noutate, interesantă metodă, o voi folosi la clasă cu elevii mei.
1. Copilul citește cu ușurință unele cuvinte, dar pentru altele are nevoie de mai mult timp.
2. Cuvintele citite mai greu nu fac parte din vocabularul instantaneu al copilului.
3. Îmi propun să folosesc metoda folosită în materialul prezentat.
am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele se gândește mai mult.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Renata recunoaște instantaneu majoritatea cuvintelor prezentate.
Atunci când întârzie în a da un răspuns și se gândește mai mult, înseamnă că ea decodifică acele cuvinte care nu fac parte din mediul său.
Îmi propun să folosesc lista prezentată și cât mai multe exerciții de acest fel.
majoritatea cuvintelor citite fac parte din vocabularul instantaneu
1. Recunoaște rapid majoritatea cuvintelor, ceea ce denotă că vocabularul instantaneu este destul de bine dezvoltat.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică abilitatea sa de re/cunoasterea literelor, silabelor, cuvintelor, mărimea vocabularului instantaneu
3. Cu siguranță voi folosi metode care să ma ajute să le dezvolt abilitatea de a citi.
1.unele cuvinte le recunoaste mai usor, la altele se gandeste unpic
2.pronunta rapid deoarece este familiarizat cu acel cuvant
3.lista de cuvinte complexe si simple
1. Fetiţa recunoaşte cu usurinţă anumite cuvinte, ceea ce înseamnă că ele fac parte din vocabularul său instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica
2. Are un anumit vocabular instntaneu pe care poate, în timp, să şi-l dezvolte.
3. Inventarul informal de citire
Am observat că unele cuvinte le citește rapid,ceea ce însemnă că le cunoaște, le folosește frecvent, iar la altele stă și se gândește, fapt ce denotă că nu le cunoaște încă.
Faptul că citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu .
Voi folosi ca element de noutate inventarul informal de citire.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat, ar putea transmite o serie de lucruri, inclusiv:
Elevului îi lipsește fluența cititului. Fluența cititului este capacitatea de a citi cu rapiditate, ușurință și claritate. Un elev care nu este fluent în citit poate întâmpina dificultăți în a citi cuvinte noi sau cuvinte complexe, mai ales dacă este sub presiune de timp.
Elevului îi lipsește înțelegerea textului. Chiar dacă un elev poate citi corect cuvintele, nu înseamnă neapărat că înțelege și sensul textului. Un elev care nu înțelege textul poate întâmpina dificultăți în a răspunde la întrebări despre text sau în a trage concluzii din text.
Elevului îi lipsesc strategiile de citire. Strategiile de citire sunt tehnicile pe care elevii le folosesc pentru a înțelege textul. Un elev care nu are strategii de citire eficiente poate întâmpina dificultăți în a citi textul, chiar dacă cuvintele sunt cunoscute.
Copilul recunoaste cu usurinta anumite cuvinte, ceea ce inseamna ca ele fac parte din vocabularul lui instantaneu, iar la altele are nevoie de timp pentru a le decodifica, insa timpul necesar decodificarii este destul de scurt. Un elev care citeste corect cuvintele, dar le citeste greoi, intr-un timp nelimitat este un elev care nu exerseaza cititul, nu este indemnat sa citeasca.
Recunoaște cuvintele.
Are vocabularul dezvoltat.
Lista prezentată.
Elevul recunoaste cuvintele și are un vocabular bogat .
1.Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, la altele se mai gândește ceva.
2.Cuvintele citite mai greu sunt noi.
3.O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi, mai puțin întânite de copil până acum);
Copilul citește unele cuvinte la prima vedere, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
1.Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, iar la unele trebuie sa se gandeasca.
2.Cuvintele citite mai greu sunt cuvinte noi.
3.O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi)
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
Clar ca acest instrument releva marimea vocabularului instantaneu al copilului. Vom sti de la ce nivel plecam, diferentiat, cu fiecare elev.
-unele cuvinte le citeşte rapid, la altele se gândeşte
-are vocabular instantaneu redus
-caietul de evaluare
1.Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, la altele se mai gândește un pic;
2.Cuvintele citite mai puțin rapid, sunt noi, nu le-a mai întâlnit;
3.O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi, mai puțin întânite de copil până acum);
1.Recunoaște cu ușurință unele cuvinte, iar la alte cuvinte se mai gândește ceva.
2.Cuvintele citite mai greu sunt noi.
3.O listă ce va conține cuvinte mai ușor de citit (uzuale, scurte) și cuvinte mai greu de citit (noi, mai puțin întânite de copil până acum).
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Când un elev reușește să citească corect și rapid cuvintele se pot identifica cunoștințele vocabularului instantaneu.
Metoda folosită în Inventarul informal de citire este lista de cuvinte.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Citește rapid doar anumite cuvinte.
Ne indică mărimea vocabularului instantaneu.
Inventarul Informal de Citire
1.Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Am observat faptul că unele cuvinte sunt sunt citite rapid, astfel că fac parte din vocabularul instantaneu, iar altele necesită timp de gândire pentru a putea fi decodificate.
2.Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Acest lucru înseamnă că nu vocabularul instantaneu nu este destul de bogat, fapt care îl va afecta pe elev pe partea de fluență și de înțelegere, acestuia luându-i mai mult timp pentru decodificare.
3.Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Voi introduce fișa propusă, din cadrul inventarului informal de citire, cu mici modificări, dacă este nevoie.
Majoritatea cuvintelor citite fac parte din vocabularul instantaneu al copilului.
1. Unele cuvinte sunt citite instantaneu.
2. În momentul în care un elev citește corect și rapid cuvinte se poat identifica cunoștințele vocabularului intantaneu.
3. Metoda folosită este lista de cuvinte.
2. Acest lucru sugerează că elevul poate citi cuvintele corect, dar are nevoie de mai mult timp pentru a le recunoaște și a le pronunța.
1. Copilul din imagine deţine cunoştinţe ale vocabularului instantaneu.
Unele cuvinte le citește instantaneu,dacă un elev citește corect și rapid cuvintele acest lucru indică cunoștintele vocabularului instantaneu.
1. Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Am observat că acesta le citește corect într-un timp relativ scurt.
2. Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Aceasta mi-ar transmite faptul că are nevoie de un timp în care să le citească fără a se afla sub presiune. De asemenea, consider că acel copil are nevoie să exerseze cititul.
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Ca element nou, aș introduce lista de cuvinte, citite doar atunci când sunt descoperite.
1. vocabular instantaneu
2. nvoia de exercitiu
3. Lista de cuvinte
Recunoașterea cuvintelor izolate este încetinită.
Lipsa viteză și a eficienței în citire.
Evaluarea privind înțelegerea textului.
1. Copila recunoaște unele cuvinte cu ușurință, deoarece acestea sunt deja parte din vocabularul ei de zi cu zi.
2. Datorită lipsei memoriei vizuale și capacității reduse de decodificare a cuvintelor, Renata întâmpină dificultăți.
3. o listă de cuvinte care variază în dificultate și conținut.
1. Fetiţa din imagine recunoaşte cu uşurinţă cuvintele izolate.
2. Renata are nevoie de un timp în care să citească cuvintele fără a se afla sub presiune, pentru a se perfecţiona, are nevoie să exerseze cititul.
3. CA element nou aş introduce lista de cuvinte, pornind de la cuvinte simple pe care copilul deja le foloseşte, spre cuvinte mai puţin folosite, cu un grad mai mare de dificultate.
1. Recunoaște cu ușurință cuvintele izolate.
2.nevoia de exercițiu
3. Listă de cuvinte care variază în dificultate.
1.Copilul din înregistrare recunoaște cu ușurință majoritatea cuvintelor izolate. La căteva cuvinte stă puțin și se gândește.
2.Compararea rezultatelor la citirea rapidă și cele la citirea fără limită de timp indică mărimea vocabularului instantaneu al elevului.
3.Listă de cuvinte care să conțină și cuvinte mai puțin familiare.
Am observat că fetița citește unele cuvinte la prima vedere, iar la altele are nevoie de timp, așa că stă și se gândește.
Asta consider că indică mărimea vocabularului instantaneu de care ea dispune. Și acest inventar de citire poate fi util în stabilirea nevoilor elevilor la un moment dat.
ușurința de a recunoaște cuvintele
Unele cuvinte sunt citite instantaneu iar la altele sta și se gândește.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica mărimea vocabularului.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Copilul citește instantaneu unele cuvinte, iar la altele se gândește puțin.
Copilul nu are abilitățile de citire suficient dezvoltate.
Instrumentul prezentat de dumneavoastră.
Recunoaște cu ușurintă cuvintele
1. Renata unele cuvinte a recunoscut foarte repede si usor (aceste cuvinte fac parte din vocabularul instantaneu), iar altele necesitau mai mult timp (sunt cuvinte noi, si are nevoie de competenta de decodificare)
2. Transmite faptul ca acele cuvinte sunt noi si elevul aplica competenta de decodificare pentru a citi corect.
3. Fisa prezentata, multe exercitii de citire.
1.Copilul din video a citit instantaneu o parte din cuvinte, pentru unele a avut nevoie de timp.
2.Cuvintele sunt noi și necesită decodificare sau abilitățile de citire nu sunt suficient dezvoltate.
Unele cuvinte sunt accesibile
1. Unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
3. Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
1. Elevul recunoaște cuvintele.
2. Trebuie să le descifreze deoarece nu fac parte din vocabularul instantaneu.
3. Voi utiliza liste diferențiate.
Nu toate cuvintele din listă se regăsesc în vocabularul instantaneu al fetiței.
nu toate cuvintele sunt citite în același ritm
aa
recunoasterea cuvintelor cu usurință.
Adaptabilitatea de recunoaștere a cuvintelor.
1. Că are un nivel acceptabil al vocabularului instantaneu.
2. Că are un nivel redus al vocabularului instantaneu.
3. Fișa de evaluare.
fetita recunoate cu usurinta cuvintele
1. Observ că acest copil are un vocabular instantaneu.
2. Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
3. Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
1. Eleva are abilitatea de a citi corect și rapid cuvintele din listă.
2. Daca elevul are nevoie de mai mult timp pentru a citi anumite cuvinte, denotă faptul că are dificultăși deoarece acestea nu fac parte din vocabularul său instantaneu,
3. Lista de cuvinte.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
1. Eleva citește instantaneu majoritatea cuvintelor, ceea ce indică un nivel de debut optim în ceea ce privește inventarului de citire.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar are nevoie de mai mult timp, dovedește faptul că acesta procesează mai greu legarea fonemelor ce compun cuvântul.
3. Fișele de lectură pe care le voi utiliza sunt cele propuse de acest material, precum și cele realizate de mine sau procurate din alte resurse educaționale deschise.
Majoritatea cuvintelor au fost citite rapid, ele se află în vocabularul instantaneu al copilului.
Acest lucru indică faptul că reușește să le citească prin decodificare.
Liste de cuvinte
Recunoaste cu usurinta cuvintele
Lista de cuvinte
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
Observ că unele cuvinte îi sunt accesibile, iar altele nu.
Abilitatea de recunoaștere a cuvintelor izolare este bună. Atunci când are nevoie de mai mult timp pentru a citi un cuvânt putem concluziona că nu s-a familiarizat destul de mult cu literele și cu alăturarea lor sub formă de cuvinte.
-Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
-Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
-Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Unele cuvinte le citește instantaneu.
Dacă un elev citește corect și rapid cuvintele acest lucru indică cunoștințele vocabularului instantaneu.
Metoda folosită în Inventarul informal de citire ar fi „Liste de cuvinte”.
Recunoaste cuvinte.
Recunoaste cu usurinta cuvintele
1.Recunoaste cu usurintă cuvintele izolate
2. Nu s-a familiarizat suficient cu literele/ cuvintele
3. Metoda inventarului informal : liste de cuvinte
Copilul recunoaște cu ușurință unele cuvinte, la altele are nevoie de timp mai mult, deci nu este familiarizat cu acestea. Metoda inventarului informal este lista de cuvinte.
Copilul din filmuleț recunoaște cu ușurință unele cuvinte, consider că nu a reușit, momentan să se familiarizeze suficient cu literele/cuvintele.
Adaptarea metodelor la particularitatile de varsta si individuale.
1. Eleva citește instantaneu majoritatea cuvintelor, ceea ce indică un nivel de debut optim în ceea ce privește inventarului de citire.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar are nevoie de mai mult timp, dovedește faptul că acesta procesează mai greu legarea fonemelor ce compun cuvântul.
3. Fișele de lectură pe care le voi utiliza sunt cele propuse de acest material, precum și cele realizate de mine sau procurate din alte resurse educaționale deschise.
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
Referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare am observat că unele cuvinte le recunoaște mai repede, iar la altele stă puțin și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat îmi indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Recunoaște rapid majoritatea cuvintelor, ezita doar la citirea unora.
Volumul vocabularului instantaneu al elevului.
Lista de cuvinte.
Rapiditata decodificarii cuvantului reflecta ca acesta face parte din vocabularul instantaneu si constituie fundamentul pentru comprehensiunea ulterioara a textelor.
Unele cuvinte sunt recunoscute imediat, altele sunt descifrat mai greu.
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Liste de cuvinte
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Observ ca fetita recunoaste partial cuvintele, intr-un ritm rapid, semn ca nu toate fac parte din vocabularul ei instantaneu.
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Mi-ar transmite ca aceste cuvinte nu fac parte din vocabularul instantaneu.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Cat mai multe liste de cuvinte pe care sa le folosesc frontal, cu intreaga clasa si individual, cu fiecare copil in parte.
1. Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Am observat că decodifică toate cuvintele cu ușurință.
2. Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Înseamnă că ele nu se află în vocabularul lui activ.
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Se poate evalua cu Suficient citirea a 3 cuvinte, cu Bine citirea a 6 cuvinte, cu Foarte bine citirea a 9 cuvinte.
Citește cu usurință unele cuvinte care fac parte din vocabularul activ,iar altele are nevoie de timp pentru decodificare.
Lista de cuvinte.
1. Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Am observat faptul că unele cuvinte îi sunt cunoscute și accesibile, în timp ce altele necesită un scurt timp pentru a fi decodificate de catre copil.
2. Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Un elev citește corect, dar într-un timp nelimitat, deoarece descifrarea, decodificarea lexemelor, care nu fac parte din vocabularul lui, necesită timp.
3. Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Aș adăuga două liste: prima să conțină cuvinte uzuale, scurte, iar cea de-a doua să aibă cuvinte mai complicate, care sunt mai puțin întâlnite de către copii.
1. Cuvintele cunoscute sunt accesibile, în timp ce pentru cuvintele noi este nevoie de mai mult timp pentru a fi decodificate
2. Nivelul vocabularul
3. Voi utiliza acest instrument
Am observat că unele cuvinte le citește rapid, iar la altele stă și se gândește.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, indică mărimea vocabularului instantaneu al acestuia.
Elementul folosit în evaluarea diagnostică a abilităților de citire, îl voi folosi ca element de noutate.
1. Recunoaște cuvintele.
2. Înseamnă că el decodifică, cuvintele nu fac parte din mediul său.
3. Lista prezentată.
*Cuvintele cunoscute sunt accesibile, în timp ce pentru cuvintele noi este nevoie de mai mult timp pentru a fi decodificate.
* Mărimea vocabularului instantaneu
* Voi utiliza acest instrument.
Cuvintele uzuale, simple, care fac parte din vocabularul instantaneu sunt citite ușor, iar unele dintre ele sunt citite mai greu, semn că nu sunt familiare copilului.
Recunoaște ușor literele, voi utiliza vocabularul instantaneu
Copilul citeşte cu uşurinţă o parte din cuvintele izolate, pentru alte cuvinte care nu fac parte din vocabularul instantaneu are nevoie de timp nelimitat. Voi introduce în evaluarea diagnostică această metodă a inventarului de citire.
Observ că acest copil are un vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid, doar la câteva îi trebuie timp pentru decodificare.
Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
Cuvintele uzuale, simple, care fac parte din vocabularul instantaneu sunt citite ușor. Unele dintre ele sunt citite mai greu, semn că nu sunt familiare copilului.
– unele cuvinte le citește rapid, la altele se gândește
– citirea cuvintelor in timp nelimitat indică un are vocabular instantaneu redus
-caietul de evaluare
Lista de cuvinte, o metoda excelenta pentru a afla despre cunostintele vocabularului instantaneu! Voi folosi si eu!
1. Observând copilul din înregistrare, am remarcat că acesta reușește să recunoască și să citească corect cuvintele izolate. Totuși, este posibil ca acest lucru să nu reflecte întotdeauna abilități de citire fluente, ci mai degrabă să indice o memorizare a cuvintelor individuale. Capacitatea de a recunoaște cuvintele izolate poate să nu fie suficientă pentru o citire fluentă și înțelesul textului, mai ales în contexte mai complexe.
2. Dacă un elev citește corect cuvintele doar atunci când are timp nelimitat, acest lucru poate sugera că există dificultăți legate de ritmul de citire și de fluenta textului. Aceasta poate indica faptul că elevul are nevoie de mai mult timp pentru a procesa informațiile și a le integra într-un context, ceea ce ar putea afecta capacitatea de a citi fluent și de a înțelege texte mai complexe într-un timp mai scurt.
3.În evaluarea diagnostică a abilităților de citire, aș introduce un element de evaluare a fluentei și a înțelegerii textului, nu doar a recunoașterii cuvintelor izolate. Acest lucru ar putea include exerciții de citire sub presiune de timp, dar și evaluări de înțelegere a textului pentru a observa nu doar recunoașterea cuvintelor, ci și capacitatea de a procesa și înțelege informația citită în mod eficient.
1. unele cuvinte le recunoaște
2. că încă este la început de drum în ceea ce înseamnă citirea
3. astfel de liste de cuvinte
Copilul din înregistrare recunoaște și citește cuvintele din lista prezentată.
Consider că un astfel de elev are nevoie de o intervenție personalizată.
Mă gândesc să introduc scorarea în evaluarea diagnostică a abilităților de citire.
1. Copilul din video recunoaște cuvintele izolate și le citește rapid.
2. Un copil care citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat ne arată că are abilități de decodare, pe care le poate expune fără marcarea timpului.
3. Aș utiliza scorarea acestui instrument, dar și probele în sine.
1. Recunoaste cuvinte
2. Cuvintele nu fac parte din vocabularul activ
3. Lista de cuvinte
Daca elevul pronunta rapid, inseamna ca este cunosc de către acesta.
Cuvintele care nu fac parte din vocabularul activ se lasa timp mai indelungat.
Lista de cuvinte
elevul citeste destul de repede cuvintele indicate
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
1. Copilul din înregistrare recunoaște cuvintele izolate, dar poate avea dificultăți cu viteza de recunoaștere.
2. Faptul că un elev citește corect cuvintele doar în timp nelimitat sugerează că are nevoie de mai mult timp pentru procesarea vizuală și fonetică, indicând o posibilă dificultate în dezvoltarea fluenței.
3. Aș introduce evaluarea fluenței prin cronometrarea timpului necesar pentru a citi corect un set de cuvinte, pentru a înțelege mai bine viteza și automatizarea citirii.
1. Unele cuvinte le citește rapid altele mai lent.
2.Cuvintele nu fac parte din vocabularul lui instantaneu și necesită decodificare.
3. Liste de cuvinte (20).
Recunoaște rapid cuvintele uzuale.
Are nevoie de mai mult timp pentru decodificare.
liste de 20 de cuvinte
1. Copilul recunoaște rapid cuvintele fără ezitare sau dacă are nevoie de timp pentru a le decodifica, se gândețte puțin dar, totodată, citește cu încredere.
2. Faptul că un elev poate citi corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat, transmite câteva informații esențiale despre nivelul său de literație:
Nivel bun de decodare, dar fluență scăzută: Elevul are capacitatea de a decoda corect cuvintele, adică poate asocia grafemele (literele) cu fonemele (sunetele) și le poate lega pentru a forma cuvinte. Totuși, faptul că are nevoie de timp nelimitat sugerează că fluența sa de citire este scăzută. Fluența este abilitatea de a citi cu rapiditate, acuratețe și expresivitate, iar o fluență scăzută poate indica faptul că elevul nu a automatizat complet procesul de citire.
Posibilă lipsă de încredere sau experiență: Dacă elevul nu a avut suficientă practică în citire sau nu este încrezător în abilitățile sale, ar putea să ia mai mult timp pentru a se asigura că citește corect fiecare cuvânt. Acest lucru poate fi observat mai ales la elevii care sunt conștienți de eventualele greșeli și doresc să le evite.
Necesitatea intervențiilor suplimentare: Elevul ar putea beneficia de exerciții suplimentare de citire pentru a-și îmbunătăți fluența. Practicarea citirii repetate a unor texte familiare sau folosirea tehnicilor de citire ghidată ar putea ajuta la creșterea rapidității și a încrederii în citirea corectă.
În concluzie, deși elevul are o bază solidă în ceea ce privește recunoașterea și decodarea cuvintelor, ar fi util să se concentreze pe îmbunătățirea fluenței de citire, pentru a citi mai rapid și mai cursiv, fără a sacrifica acuratețea.
3 .Un element nou pe care l-aș putea introduce în evaluarea diagnostică a abilităților de citire este evaluarea fluenței de citire folosind texte de diferite niveluri de dificultate. Această evaluare ar putea include măsurarea rapidității și acurateței cu care un elev poate citi un text dat, precum și observarea expresivității și a înțelegerii generale a textului.
Un alt element util ar fi evaluarea abilității de citire a cuvintelor într-un context și în afara contextului. Astfel, aș putea observa cât de bine poate un elev să recunoască și să decodeze cuvinte izolate față de cuvinte integrate în propoziții sau texte.
Aceste elemente ar oferi o imagine mai detaliată asupra nivelului de citire al elevilor, identificând atât punctele forte, cât și ariile în care este nevoie de îmbunătățiri.
Recunoaște cu ușurintă cuvintele
Recunoaste foarte repede cuvintele.
Unele cuvinte le citește rapid,iar la unele cuvinte are nevoie de timp.
Ne arată mărimea vocabularului instantaneu al unui copil.
Lista de cuvinte
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Unele cuvinte le citeste instantaneu.
Daca un elev citeste corect si rapid cuvintele acest lucru indica cunostintele vocabularului instantaneu.
Metoda folosita in Inventarul informal de citire – Liste de cuvinte
Am observat că abilitatea copilului de a recunoaște cuvinte izolate variază în funcție de familiaritatea cuvintelor și de ritmul citirii.
Faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat, ar indica o dificultate în dezvoltarea fluenței și automatizării cititului, aspect esențial pentru lectură fluentă.
Un element nou pe care l-aș introduce ar fi măsurarea timpului necesar pentru a citi cuvinte frecvente și a evalua progresul în ritmul de citire.
Ce ai observat referitor la abilitățile de recunoaștere a cuvintelor izolate la copilul din înregistrare?
Copilul recunoaște repede unele cuvintele, iar altele are nevoie de timp pentru a le recunoaște
Ce ți-ar transmite faptul că un elev citește corect cuvintele, dar doar în timp nelimitat?
Nivelul de fluență al citirii.
Ce element nou te gândești să introduci în evaluarea diagnostică a abilităților de citire?
Jetoane care reprezintă cuvinte si jetoane care au imagini reprezentând cuvintele respective – asociere
Unele cuvinte îi sunt accesibile, altele nu.
vocabular instantaneu deoarece la cele mai multe dintre cuvinte răspunde rapid
-Timpul nelimitat transmite faptul că elevul nu deține un vocabular ce conține cuvinte din mediul lui cunoscut.
În evaluarea diagnostică mă gândesc să introduc această metodă.
– recunoaște destul de usor literele
– unele sunt usor de citit pentru că ii sunt cunoscute, altele nu