Politica de Confidentialitate
cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
FUNDATIA NOI ORIZONTURI
1. Scopul Politicii de Confidentialitate
FUNDATIA NOI ORIZONTURI trateaza cu maxima importanta relația cu clienții, distribuitorii, furnizorii, angajații, solicitanții de locuri de muncă precum si cu vizitatorii șau alte părți interesate. Fundatia își propune să ofere un nivel adecvat de protecție a prelucrarii datelor cu caracter personal pentru a-și mentine si îmbunătăți încrederea și reputația in relațiile de parteneriat cu participantii in programe, sponsorii si finantatorii, colaboratorii, voluntarii si angajatii proprii.
Politica de confidentialitate respecta principiile Regulamentului General al Uniunii Europene privind protectia persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestora 679/2016 (denumit în continuare “RGPD”). Regulamentul își propune să protejeze drepturile si libertatile fundamentale ale persoanelor fizice din UE în contextul globalizarii economiei și digitalizarii comunicatiilor, in special dreptul acestora la protectia datelor cu caracter personal. RGPD pune transparența si legalitatea prelucrarilor ca principii de referinta pentru a oferi indivizilor informaţiile și controlul de care au nevoie atunci cand le sunt prelucrate datele cu caracter personal.
Politica de confidențialitate urmărește să ofere un cadru aplicat la nivel internațional în cadrul FUNDATIA NOI ORIZONTURI pentru a atinge un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal, în beneficiul tuturor părților implicate.
2. Domeniul de aplicare al acestei politici
Această politică se aplică prelucrării datelor cu caracter personal de către FUNDATIA NOI ORIZONTURI. Datele personale reprezintă orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă, cum ar fi informații biografice (nume, date de naștere, etc.), date privind locul de muncă (adrese, poziție, numere de telefon și adrese de e-mail, etc.) identificator online (adresa IP) sau la unul sau mai multe elemente specifice proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale. Această politică cuprinde principii general acceptate privind protecția datelor, fără a înlocui cadrul legal existent. Politica este in acord cu dreptul European si dreptul intern cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si se aplică operațiunilor din cadrul FUNDATIEI NOI ORIZONTURI. Fundatia se angajează cu această politică să respecte pe deplin legile naționale și Europene aplicabile cu privire la protecția datelor personale și libera circulație a acestora. Această politică nu se aplică datelor de identificare a persoanelor juridice, cum ar fi companiile sau alte organizații cu personalitate juridică. Această politică nu se aplică datelor anonime, cum ar fi datele statistice. Cu toate acestea, simpla absență a unui nume nu implică faptul că datele sunt anonime, ar trebui să fie imposibilă identificarea directă sau indirectă a unei persoane vizate. Această politică poate fi modificată sub coordonarea Grupului de conformitate cu RGPD din FUNDATIA NOI ORIZONTURI. Puteți găsi cea mai recentă versiune a acestei politici pe site-ul www.noi-orizonturi.ro și intern, pe o secțiune dedicată in cadrul intranetului ……………………….
3. Definitii
Operator
Persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabileste scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; în cazul în care scopurile și mijloacele unei astfel de prelucrări sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute de legea aplicabilă.
Persoana vizată
O persoană fizică identificată sau identificabilă ale carei date cu caracter personal sunt procesate. O persoană fizică identificabilă este o persoana care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online sau la unul sau mai multe elemente specifice proprii identitatii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.
Date cu caracter personal
Orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (“persoana vizată”).
Date privind sanatatea
Datele personale referitoare la sănătatea fizică sau psihică a unei persoane fizice, inclusiv la furnizarea serviciilor de sănătate, care dezvăluie informații despre starea sa de sănătate.
Incalcarea securitatii datelor cu caracter personal
O încălcare a securității care duce la distrugerea, pierderea, modificarea, dezvăluirea neautorizată sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate în alt mod.
Prelucrare
Orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, recuperarea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea transmiterea, diseminarea sau punerea la dispoziție în alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.
Persoana împuternicită de operator
Persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului.
Destinatar
O persoană fizică sau juridică, o autoritate publică, o agenție sau un alt organism, căruia i se dezvăluie datele cu caracter personal, indiferent dacă este sau nu un terț. Cu toate acestea, autoritățile publice carora li se poate comunica date cu caracter personal în cadrul unei anchete anume, în conformitate cu dreptul Uniunii sau dreptul intern nu vor fi considerate destinatari; prelucrarea acestor date de către autoritățile publice respective va respecta normele aplicabile privind protecția datelor în conformitate cu scopurile prelucrării.
4. Identificarea Operatorului
FUNDATIA NOI ORIZONTURI
Sediul social: B-dul Pacii, Bl.5, Ap.9, Petroșani, Hunedoara, România
CUI: RO13705208
Număr de ordine în Registrul Comerțului: J40/………/………….
Tel.: ……………………., Email: gd**@no************.ro
Website: www.noi-orizonturi.ro
5. Principii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal
4.1 Legalitate și echitate
Datele cu caracter personal trebuie prelucrate în mod legal și echitabil în raport cu persoana vizată. Orice prelucrare a datelor cu caracter personal va fi legală numai în măsura în care prelucrarea se bazează pe un temei de prelucrare prevazut de lege. Atunci când sunt procesate categorii speciale de date cu caracter personal, aceata se va face numai atunci cand se aplica una din conditiile de derogare specificate de lege.
4.2 Transparența
Operatorul ia masuri adecvate pentru a furniza persoanei vizate orice informații referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal într-o formă concisă, transparentă, inteligibilă si usor accesibilă, utilizând un limbaj clar si simplu. Informațiile se furnizează în scris sau prin alte mijloace, inclusiv atunci cand este oportun în format electronic.
4.3 Limitarea scopului
Scopurile pentru care sunt prelucrate datele cu caracter personal trebuie să fie explicite și legitime și să fie determinate în momentul colectării acestora. Datele cu caracter personal nu pot fi prelucrate într-o manieră incompatibilă cu aceste scopuri.
4.4 Minimizarea datelor
Datele personale trebuie să fie adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile pentru care sunt prelucrate.
4.5 Acuratețea datelor
Datele cu caracter personal trebuie să fie corecte și, dacă este necesar, să fie actualizate. Trebuie să se ia măsuri rezonabile pentru a se asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere.
4.6 Limitarea stocarii datelor
Datele cu caracter personal nu pot fi prelucrate o perioada mai mare decât este strict necesar pentru prelucrarea respectivă. Din momentul în care datele personale nu mai sunt necesare pentru realizarea scopului prelucrării, acestea trebuie anonimizate sau șterse.
Datele cu caracter personal pot fi stocate pe perioade mai lungi in masura in care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de arhivare in interes public, in scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice.
4.7 Integritatea și confidențialitatea datelor
Prelucrarea datele personale trebuie să fie făcută într-un mod care asigură securitatea acestora inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale, împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale. Sunt instituite angajamente/acorduri de confidențialitate cu angajații, consultanții și alte părți care au acces la datele cu caracter personal. În plus, un sistem de restricționare a accesului bazat pe parolă asigură că persoanele pot accesa numai la acele date cu caracter personal de care au nevoie pentru exercitarea atribuțiilor care le revin.
4.8 Responsabilitatea datelor
Fundatia Noi Orizonturi trebuie să poată demonstra conformitatea cu principiile legalității, echitații, transparenței, minimizării, limitării scopului, limitării stocării, integrității și confidențialității prelucrarii datelor cu caracter personal. Politicile de protecție a datelor, elementele de control, procedurile, listele de verificare și alte măsuri care constituie cadrul de protecție a datelor sunt documentate sistematic.
4.9 Protecția datelor începand cu momentul conceperii și în mod implicit
Elementele de control și modul de respectare a principiilor legate de prelucarea datelor cu caracter personal sunt dezvoltate în mod proactiv din faza de proiectare și elaborare a operațiunilor de procesare. Cele mai stricte setări de confidențialitate (în raport cu cantitatea de date colectate, amploarea procesării, perioada de stocare și accesibilitatea acesteia) trebuie aplicate în mod implicit la orice procesare. Respectarea principiului protecției datelor din momentul proiectarii și în mod implicit este o cerință funcțională pe întreaga durată de viață a operațiunilor Fundatia Noi Orizonturi care implică prelucrarea datelor cu caracter personal.
5. Informarea Persoanelor Vizate cu privire la Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal
FUNDATIA NOI ORIZONTURI procesează date cu caracter personal în următoarele scopuri:
Managementul programului Scoli cu sclipici
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul Scoli cu sclipici (invatatori in ciclul primar), formarea si pregatirea acestora pentru utilizarea instrumentelor si resurselor educationale specifice avand ca scop cresterea competentelor de literatie ale copiilor pana in clasa a patra. Activitatea se desfasoara pe parcursul anului scolar (inclusiv pe perioada verii in cadrul scolilor de vara).
Scopul prelucrarii: Derularea programulului Scoli cu sclipici
Legalitate: demersuri facute de persoanele vizate in vederea semnarii Acordului de parteneriat in programul Scoli cu sclipici si executarea derularii Acordul de parteneriat (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: invatatori participanti in program, parinti, elevi participanti in program, directori scoli participante in program, voluntari, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, sexul, locatie scoala;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Cont bancar
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date suplimentare furnizate în mod volunta în CV sau în vederea încheierii Acordului de parteneriat (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata programului in conformitate cu acordul de parteneriat la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Cluburile Impact
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul Impact (invatatori, profesori, bibliotecari alti aplicanti), formarea si pregatirea acestora pentru dezvoltarea competentelor necesare derularii programului, avand ca scop dezvoltarea competentelor de tip munca in echipa, responsabilitate, spirit antreprenorial, abilitati de leadership, comunicare etc. cu efect direct in viata comunitatii si a scolii prin proiecte specifice dezvoltate. Activitatea se desfasoara pe parcursul anului scolar (inclusiv pe perioada verii ).
Scopul prelucrarii: Derularea activității programului Impact.
Legalitate: demersuri facute de persoanele vizate in vederea semnarii Acordului de parteneriat/colaborare in programul Impact si executarea derularii Acordul de parteneriat/colaborare (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: invatatori, profesori, bibliotecari, elevi participanti in program, directori scoli participante in program, voluntari, angajati ai Fundatiei alte categorii de participanti in program
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/ reședința, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date bancare
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date de identificare ale persoanei ce face recomandare (nume, prenume, loc de munca, functie, telefon e-mail);
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de dumneavoastră în CV (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Membrii ai Clubului Impact, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata programului in conformitate cu acordul de parteneriat la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Service learning la clasa
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul service learning in clasa (invatatori, profesori), formarea si pregatirea acestora pentru dezvoltarea competentelor necesare derularii programului prin absolvirea cursului on line, avand ca scop implementarea proiectelor specifice aferente modelului de invatare. Activitatea se desfasoara pe parcursul anului scolar.
Scopul prelucrarii: Derularea activității proiectelor aprobate prin programul Service learning la clasa.
Legalitate: demersuri in vederea inscrierii in programul Service learning la clasa si executarea derularii Contractul de premiere privind acceptarea proiectului (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: invatatori, profesori, elevi participanti in program, directori scoli participante in program, voluntari, angajati ai Fundatiei alte categorii de participanti in program
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/ reședința, cetățenia, CNP, serie si numar CI;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date bancare
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Alte date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date de identificare ale persoanei ce face recomandare (nume, prenume, loc de munca, functie, telefon e-mail);
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de dumneavoastră în CV sau în vederea încheierii contractului individual de muncă (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata proiectelor aprobate in conformitate cu Contractul de premiere al proiectului la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Viata, program de educatie prin aventura
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul Viata (elevi, parinti, insotitori, cadre didactice, voluntari, alti participanti in program), derularea activitatilor specifice programului conform cu prezentarea de pe site-ul Fundatiei, avand ca scop dezvoltarea competentelor de tip munca in echipa, responsabilitate, spirit antreprenorial, incredere, compasiune, integritate, curaj, rezilienta, perseverenta, ascultare activa, leadership, luarea deciziziilor etc. cu efect direct in dezvoltarea personala a participantilor si implicarea acestora in activitati comunitare.
Scopul prelucrarii: Derularea activității specifice aferente programului Viata.
Legalitate: demersuri in vederea semnarii contractului de prestari servicii si executarea derularii contractului (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: elevi, parinti, insotitori, cadre didactice, voluntari, angajati ai Fundatiei alti participanti in program
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/ reședința, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date medicale colectate conform formularului de permisiune a parintilor, date medicale colectate la triajului facut de firma de servicii medicale la inceperea programului
- Date colectate prin formularul Inscriere in program (ce se desfasoara pe perioada iernii), numar imbracaminte , incaltaminte etc.
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Firme de servicii medicale, Colaboratori, Voluntari, Firme pentru servicii de masa si cazare, Firme de transport, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata programului Viata (ne referim la fiecare activitate in parte) la care se adaugă un an după finalizarea acesteia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Clubul Familiei
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul Clubul Familiei ( parinti, coordonatori/educatori, director unitate de invatamant, voluntari), derularea activitatilor specifice programului conform cu prezentarea de pe site-ul Fundatiei: minți ascuțite, mâini dibace și inimi deschise oferind părinților acces la resurse educaționale care sprijină dezvoltarea copilului: povești, activități de meșterit, activități de descoperire a mediului înconjurător dar și la un program de formare parentală – Cercul Siguranței (COS).
Scop programului este de a sprijini părinți în dezvoltarea lor, în a relaționa mai bine cu copiii lor și de le oferi sprijinul de care au nevoie în dezvoltarea lor.
Obiectivele pe care programul și le propune cu privire la dezvoltarea părinților sunt:
- Să cunoască cel puțin trei modalități prin care dezvoltă curiozitatea copiilor pentru lectură;
- Să aplice în lecturile sugerate cel puțin o tehnică care contribuie la dezvoltarea limbajului timpuriu;
- Să cunoască și integreze în relaționarea cu copilul cel puțin trei noi modalități practice prin care vor contribui la dezvoltarea armonioasă a acestuia;
- Să manifeste deschidere pentru a integra diferite tehnici care contribuie la dezvoltarea unor abilități de viață care să-i sprijine în a deveni cea mai bună variantă a lor ca și părinte.
- Să vadă relațiile cu copiii, partenerii de viață, colegii, părinții puțin altfel, dar, prin exersarea întrebărilor de bază: unde sunt pe cerc, care e nevoia copilului, cum răspund acestei nevoi, relațiile se pot repara, îmbunătăți;
- Să aibă un limbaj comun în rândul părinților care poate duce la schimbarea atitudinii copiilor față de școală, se pot reduce conflicte sau crește sentimentul că suntem alături unii de alții.
Scopul prelucrarii: Derularea activității aferente programului Clubul Familiei.
Legalitate: demersuri in vederea semnarii contractului de parteneriat in programul Clubul Familiei si executarea derularii contractului (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: parinti, coordonatori/educatori, director unitate de invatamant, voluntari, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, domiciliul/reședința;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Colaboratori/Firme specializate in facitarea de profil (Cercul sigurantei), Voluntari, Firme pentru servicii de masa si cazare, Firme de transport, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata de derulare a programului la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Inimi Deschise
Obiectul prelucrarii: recrutarea si selectia participantilor in programul Inimi Deschise ( parinti, educatori/invatatori/profesori, consilieri scolari, alti profesionisti in domeniul educatiei parentale), derularea activitatilor specifice programului conform cu regulamentul prezentat pe site, avand ca scop să crească nivelul de conștientizare în rândul părinților a importanței relațiilor de siguranță și întărirea relațiilor dintre părinți astfel încat copii să beneficieze de premisele unei relaționări sigure – chiar la ei acasă.
Etapele proiectului:
- Un grup de specialiști cu acces ușor la părinți este format la nivel național pentru a putea susține și acompania părinții și familiile în demersul de conștientizare a importanței relaționării și de creștere a competențelor de relaționare – sunt formați ca facilitatori pentru părinți în metoda Cercul Siguranței (COS).
- Acompaniați de acești specialiști – facilitatori ai metodei Cercul Siguranței – părinții conștientizează și exersează timp de 8 săptămâni comunicarea și relaționarea eficientă ținând cont de nevoile copilului, părinții își îmbunătățesc abilitățile de relaționare cu copiii lor parcurgând sesiunile de educație parentală Cercul Siguranței (COS). Fiecare părinte va participa la cele 8 sesiuni de 1.5 ore de educație parentală care constituie programul Cercul Siguranței, ghidați de facilitatorul din localitatea sa.
- Pentru a putea scala intervenția noastră după acest program pilot, însoțim intervenția facilitatorilor cu acțiuni de evaluare a relației părinți – copii la începutul și la finalul proiectului, pentru a comunica acele rezultate relevante statistic.
- Discuții din Inimă este o campanie care se adresează publicului larg, de aceea susținem demersurile de informare comunicând , către familii și către comunitățile relevante cele mai relevante noțiuni despre relaționarea în familie și proiect.
Scopul prelucrarii: Derularea activității aferente programului Inimi Deschise.
Legalitate: demersuri in vederea semnarii Contract de participare in programul Inimi deschise si executarea derularii acestuia (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: parinti, educatori/invatatori/profesori, consilieri scolari, voluntari, angajati ai Fundatiei alti profesionisti in domeniul educatiei parentale
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, domiciliul/reședința;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date cuprinse in formularul de inscriere utilizate pentru selectia in program – in cazul in care persoanele vizate au obiectiuni privitor la criteriile de selectie prezentate in Regulament (pe site) operatorul se obliga sa puna la dispozitia acestora un consilier specializat pentru a realiza selectia intr-un interviu fata in fata.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Colaboratori/Firme specializate in facilitarea de profil (Cercul sigurantei), Voluntari, Firme pentru servicii de masa si cazare, Firme de transport, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata de derulare a programului la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul programului Romanian Semester Abroad
Obiectul prelucrarii: studiul de catre o grupa de studenti de la Universitati din America al limbii romane si istoriei Romaniei, derularea de activitati de educatie prin experienta si dezvoltare durabila
Scopul prelucrarii: Derularea activitătilor aferente programului Romanian Semester Abroad
Legalitate: demersuri in vederea semnarii Acordului de participare si executarea derularii Acordului de participare in programul Ronanian Semester Abroad (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: studenti participanti in programul Romanian Semester Abroad, voluntari, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date cu caracter special: fotografii, inregistrari audio-video
- Date medicale specifice pentru asigurarea acomodarii pe perioada programului (alergii, nutritie specifica etc.)
- Date provenite din evaluarile finale ale programului
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de participanti
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Universitatile de provenienta ale participantilor, Persoanele care gazduiesc studentii, Institutiile de invatamant unde se desfasoara activitatile, Alte organizatii care gazduiesc activitatile programului, firme membre ale Grupului (New Horizons Fundation), Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata programului la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare. Dupa terminarea perioadei mentionate documentele urmeaza a fi arhivate o perioada de 10 ani in conformitate cu cerintele stipulate in legea arhivarii.
Managementul recrutării şi selecţiei voluntarilor
Scop: Derularea activității de recrutare şi selecţie a voluntarilor pentru activităţi de suport în Fundatia Noi Orizonturi..
Legalitate: interesul legitim al operatorului de a recruta voluntari pentru desfasurarea activitatilor specifice programelor Fundatiei Noi Orizonturi
Persoane vizate: candidaţii la poziţia de voluntar la Fundatia Noi Orizonturi, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: nume şi prenume, data nașterii, sex, domiciliul/ reședința, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de dumneavoastră în CV sau în vederea încheierii contractului de voluntariat (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.).
- Cazier, screening portalul Ministerului Justitiei
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata procesului de recrutare şi selecţie la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea asociaţiei împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
Managementul derulării contractelor de voluntariat
Scop: Derularea activităților de voluntariat in cadrul programelor specifice derulate la Fundatia Noi Orizonturi.
Legalitate: Art. 6.1 b – demersuri în vederea semnării contractului şi executarea derularii contractului de voluntariat. (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: candidaţii la poziţia de voluntar si persoanele acceptate ca voluntar pentru derularea activitatilor Fundatiei Noi Orizonturi, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: nume şi prenume, locul şi data nașterii, sex, domiciliu, cod numeric personal, serie şi număr carte de identitate, permis de conducere;
- Date de contact: număr de telefon, adresa de e-mail, adresa de rezidenţa;
- Date privind experienţa profesională anterioară;
- Date suplimentare rezultând din alte documente furnizate de dumneavoastră (de exemplu, curriculum vitae; act de identitate; permis de conducere, dacă este cazul; certificat de înregistrare a rezidenței sau permis de şedere, dacă este cazul);
- Date cu caracter special: fotografii, înregistrări video şi/sau audio;
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Canale social media, Site-ul fundatiei, Sponsori&Finantatori, Televiziune, Radio, Voluntari, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Furnizori de servicii medicale si medicina muncii, Furnizori de servicii de protectia muncii și PSI, Firme asigurare cazare, Firme asigurare transport, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata contractului de voluntariat la care se adăuga o perioadă de arhivare de 10 ani de zile.
Managementul procesului de selecţie a sponsorilor/finantatorilor
Scop: Derularea selecţiei de sponsori/finantatori pentru susţinerea programelor Fundatiei Noi Orizonturi.
Legalitate: interes legitim al Fundatiei Noi Orizonturi pentru susţinerea programelor şi al activităţilor funcţionale/suport.
Persoane vizate: persoane fizice, reprezentanții companiilor vizate, reprezentanți ai instituțiilor finanţatoare, reprezentanți ai fundaţiilor şi ONG-urilor vizate, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: Nume, prenume, funcţie, loc de muncă;
- Date de identificare: pentru donatorii persoane fizice: nume şi prenume, data nașterii, sex, domiciliu, serie şi număr carte de identitate, cetăţenie, funcţie, loc de muncă, cod bancare, semnătura – date in conformitate cu declaratia 230;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail, adresa de corespondenţă;
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata procesului de selecţie la care se adauga un an de zile.
Managementul procesului de semnare şi derulare a contractelor de sponsorizare şi finanţare, de donaţii directe si/sau prin pagini web specializate
Scop: Derularea contractului de sponsorizare/finantare pentru susţinerea programelor Fundatiei Noi orizonturi.
Legalitate: demersuri în vederea semnării contractului de sponsorizare/finantare şi executarea derularii contractului de sponsorizare/finantare. (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: persoane fizice, reprezentanții companiilor vizate, reprezentanți ai instituțiilor finantatoare, reprezentanți ai fundaţiilor şi ONG-urilor vizate, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare reprezentanţi sponsori: nume şi prenume, data nașterii, sex, funcţie, loc de muncă, semnătura;
- Date de identificare pentru donatorii persoane fizice: nume şi prenume, data nașterii, sex, domiciliu, serie şi număr carte de identitate, cetăţenie, funcţie, loc de muncă, cod bancare, semnătura – date in conformitate cu declaratia 230;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail, adresa de corespondenţă;
- Date cu caracter special: fotografii, înregistrări video şi/sau audio;
- Alte date cu caracter personal derivate din obiectul specific al contractului de sponsorizare.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Voluntari, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata de derulare a contractului de sponsorizare/finantare, la care se adăuga o perioadă de arhivare de 10 ani.
Managementul activităţii de recrutare de personal
Scop: Derularea activităţii de recrutare şi selecţie de personal în vederea derulării activităţii Fundatia noi Orizonturi Lupeni.
Legalitate: demersuri făcute de persoana vizată în vederea semnării CIM.
Persoane vizate: candidaţii pentru posturile declarate disponibile, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/ reședința, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date necesare pentru confirmarea obligației legale de angajare în România (pentru persoane ce nu sunt cetățeni ai UE);
- Date de identificare ale persoanei ce face recomandare (nume, prenume, loc de munca, funcție, telefon, e-mail)
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de dumneavoastră în CV sau în vederea încheierii contractului individual de muncă (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.);
- Cazier judiciar, scrining de integritate (portalul ministerului de justiţie).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: canale social media, Agentia de somaj, firme membre ale Grupului (New Horizons Fundation), Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata procesului de recrutare şi selecţie la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pt apărarea fundatiri împotriva oricăror plângeri făcute de candidaţi – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
Managementul administrarii bazei de date de talente (HR)
Scop: Utilizarea informațiilor pentru recrutări ulterioare la Fundatia Noi Orizonturi.
Legalitate: consimțământul persoanelor vizate
Persoane vizate: candidaţii pentru posturile disponibile în echipa Fundatia Noi Orizonturi, voluntari.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/reședința, cetățenia;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date rezultate din procesul de selecţie;
- Date suplimentare furnizate în mod voluntar de dumneavoastră în CV sau în vederea încheierii contractului individual de muncă (e.g. fotografie, hobby-uri, date privind deținerea unui permis de conducere, permis de ședere, certificat de înregistrare a rezidenței, starea civilă etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: firme membre ale Grupului (New Horizons Fundation), Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: 5 ani de la încheierea procesului de recrutare şi selecţie.
Managementul semnării și derulării contractelor individuale de muncă
Scop: Derularea contractului individual de munca respectând legislația în vigoare.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt colectate şi prelucrate în temeiul contractului individual de munca care respecta obligaţiile legale ale asociației (e.g. Codul Muncii, Codul Fiscal, Legea nr. 319/2006 a securității şi sănătății în muncă, Hotărârea nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității şi sănătății în muncă nr. 319/2000, Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor etc.), în următoarele scopuri specifice:
- încheierea contractului individual de muncă (inclusiv pentru desfăşurarea .stagiului de practică);
- executarea contractului individual de muncă, inclusiv crearea conturilor de utilizator necesare accesării anumitor aplicații sau pagini web, precum și pentru stabilirea accesului dumneavoastră la anumite documente;
- suspendarea, modificarea, încetarea contractului individual de muncă;
- înregistrarea în registrul general de evidență a datelor cu caracter personal relevante şi păstrarea dosarului de personal;
- ţinerea evidenţei prezenței dumneavoastră la locul de muncă și pontarea dumneavoastră;
- acordarea concediilor de care beneficiați;
- evaluarea performanței dumneavoastră la locul de muncă;
- pregătirea profesională continua în conformitate cu codul muncii;
- acordarea oricăror remunerații sau beneficii care vi se cuvin în temeiul contractului individual de muncă sau al politicilor, regulamentelor sau altor asemenea aplicabile la Fundatia Noi Orizonturi;
- participarea dumneavoastră la cursuri de formare profesională;
- organizarea sănătății și securității în muncă la nivelul Fundatiei;
- activitatea de medicina a muncii
- organizarea deplasărilor și călătoriilor în interes de serviciu;
- asigurarea securității datelor personale;
- desfășurarea auditurilor și anchetelor interne;
- gestionarea accesului dumneavoastră la resurse puse la dispoziţie în vederea derulării raportului de muncă;
- eliberare documente la cerere;
- accesul şi utilizarea sistemelor informatice.
Legalitate: demersuri în vederea semnării contractului individual de muncă și executarea derulării acestuia (contract pe perioada determinata, nedeterminata, contracte de colaborare, convntii civile, contracte PFA, contracte drepturi de autor).
Persoane vizate: angajații Fundatia Noi Orizonturi.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare conform CI: nume şi prenume, locul şi data nașterii, sex, domiciliu, cod numeric personal, serie şi număr carte de identitate, permis de conducere, cetăţenie;
- Date certificat de naștere: nume și prenume, data naşterii, locul nașterii, numele şi prenumele tatălui, numele și prenumele mamei, cod numeric personal, serie și număr act.
- Date de contact: număr de telefon, adresa de e-mail, adresa de rezidenţa;
- Date privind religia;
- Date privind contul bancar;
- Date privind starea civilă: căsătorit / necăsătorit;
- Date privind studiile urmate şi calificările obţinute;
- Date privind experienţa profesională anterioară;
- Date de identificare ale persoanelor aflate în întreţinere, dacă este cazul: nume şi prenume, locul şi data nașterii, codul numeric personal;
- Date de identificare ale reprezentanţilor legali, dacă este cazul: nume şi prenume, locul şi data nașterii, codul numeric personal;
- Date privind calitatea de asigurat în sistemul public de asigurări sociale;
- Date din evidenta pontajului ( nume, prenume, ora sosire, ora plecare ).
- Date suplimentare rezultând din alte documente furnizate de dumneavoastră (de exemplu, curriculum vitae; act de identitate; cazier judiciar – unde este cazul (administrator, manager de transport, consilier juridic, gestionari); acte de stare civilă ale dumneavoastră sau ale persoanelor aflate în întreţinerea dumneavoastră; permis de conducere, dacă este cazul; certificat de înregistrare a rezidenței sau permis de şedere, dacă este cazul; diploma de bacalaureat, diploma de absolvire a unei școli profesionale, diploma de absolvire studii universitare, diploma de absolvire a unor cursuri de masterat, certificate de participare la cursuri de instruire și perfecționare etc.; adeverința eliberată de fostul angajator cu privire la activitate şi salariu), orice alte diplome din care reiese experienţa dumneavoastră şi cursurile absolvite;
- Pentru angajaţii ce intra în concediu creştere copil: datele ce reies din certificatul de naştere al copilului acestea fiind nume și prenume, data naşterii, locul nașterii, numele şi prenumele tatălui, numele și prenumele mamei, cod numeric personal, serie și număr act;
- Date ce ţin de sănătatea sănătatea angajatului în cazul în care apar concedii medicale în perioada desfăşurării contractului de muncă;
- Alte date conexe cu poziţia ocupată în companie ( tipul contractului de muncă, funcţia, datele de contact de business, evaluarea anuală a angajatului, calitatea rezultatelor profesionale, disciplina în muncă, măsuri disciplinare, concedii de odihnă, incapacităţi de muncă);
- Date generate de sistemele informatice (datele de logare, date de tranzacţionare).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Birou Expert Contabil Caramidaru, Unicredit Bank, Firme de transport, Firme de cazare, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare, Furnizori de servicii medicale si medicina muncii, Furnizori de servicii de protectia muncii și PSI, Furnizori de servicii bancare, servicii financiare și de asigurare, Furnizori de servicii de paza și protective, Furnizori servicii de Audit, Furnizori de servicii asociate salarizarii, Furnizori de servicii juridice
Durata de prelucrare: pe durata derulării CIM la care se adaugă durata de arhivare de 75 ani.
Prelucrarea fotografiilor şi înregistrărilor audio-video ale angajaţilor
Scop: Dezvoltării comunicării şi identităţii Fundatie Noi Orizonturi, activităţilor de instruire, dezvoltare personală, promovarii programelor specifice, precum şi în vederea organizării unor evenimente.
Legalitate: interesul legitim pentru dezvoltarea comunicării şi identităţii Fundatie Noi Orizonturi, activităţilor de instruire, dezvoltare personală, promovarii programelor specifice, precum şi în vederea organizării unor evenimente. (fotografiile, inregistrarile audio/video ale dvs vor fi prelucrate având ca derogare consimţământul dvs. conform art. 9 RGPD).
Persoane vizate: angajatii Fundatiei Noi Orizonturi
Date cu caracter personal:
- Fotografie, înregistrări audio si video.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Canale social media, Site-ul fundatiei, Sponsori&Finantatori, Televiziune, Radio, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Firme de organizare evenimente, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: Pe durata derulării contractului de muncă la care se adăuga o perioadă de 10 ani.
Evaluarea personalului Fundatiei noi orizonturi
Scop: Stabilirea planului de dezvoltare şi instruire, acordarea drepturilor si beneficiilor conform CIM.
Legalitate: Interes legitim pentru evaluarea si imbunatatirea performantei angajatilor Fundatia Noi Orizonturi.
Persoane vizate: angajaţii Fundatiei Noi Orizonturi.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: nume şi prenume;
- Alte date conexe cu poziţia ocupată în companie ( tipul contractului de muncă, funcţia, datele de contact de business, calitatea si cantitatea rezultatelor profesionale etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Managementul Fundatiei
Durata de prelucrare: pe durata derulării CIM la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea asociaţiei împotriva oricăror plângeri făcute de angajat, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Managementul activităţii de “Exit interview”
Scop: îmbunătăţirea proceselor şi fidelizarea angajaţilor Fundatia Noi Orizonturi..
Legalitate: interes legitim privind imbunatatirea abilitatilor de angajator ale Fundatia Noi Orizonturi.
Persoane vizate: angajații care încetează contractul individual de muncă cu Fundatia Noi Orizonturi.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: nume şi prenume;
- Alte date conexe cu poziţia ocupată în companie (tipul contractului de muncă, funcţia, calitatea rezultatelor profesionale, disciplina în muncă, relatări personale legate de experienţă de a lucra la angajator, opinii şi judeţi despre alţi angajaţi şi procese ale angajatorului etc.).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: doi ani de zile de la încetarea CIM.
Managementul activității de analiza statistică în vederea imbunatatirii performanței programelor derulate in Fundatia Noi orizonturi
Scop: Îmbunătăţirea proceselor de recrutare participanti și derulare a programelor Fundatiei Noi Orizonturi.
Legalitate: interes legitim al Fundatiei Noi Orizontutri pentru evaluarea, analiza si imbunatatirea activitatii si a impactului programelor Fundatiei.
Persoane vizate: beneficiarii programelor Fundatiei Noi Orizonturi (copii, parinti, profesori, directori), reprezentanti ONG-uri partenere, participanții în programe și reprezentanții sponsorilor/finantatorilor.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: anul nașterii, sexul, judetul si localitatea de reședință, funcţie, loc de muncă, stare civila;
- Date privind studiile urmate şi calificările obținute;
- Date privind experiența profesională anterioară;
- Date obtinute prin procesele de evaluare specifice programelor;
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Beneficiarii programelor, Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, Auditori, Social media, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: 5 ani de la încheierea procesului de analiza.
Managementul activității de audit financiar și operational
Scop: Desfășurarea activității de audit financiar și operaţional.
Legalitate: interesul legitim al operatorului pentru conformitatea şi eficientizarea activităţii financiare și operaționale
Persoane vizate: toate persoanele ce au rol în desfășurarea activității auditate, angajati ai Fundatiei
Date cu caracter personal:
Datele cu caracter personal cuprinse în activităţile si documentele auditate.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Cenzori, Firme de audit financiar, Audit Finantatori sau Sponsori, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata de derulare a activitatii de audit dupa care informatie se arhiveaza pe o perioada de 10 ani in conformitate cu legea arhivarii.
Managementul activităţilor de marketing şi organizarea de evenimente
Scop: Promovarea Programelor Fundatiei Noi Orizonturi şi imaginii Fundatie Noi Orizonturi.
Legalitate: interesul legitim al operatorului pentru promovarea serviciilor aferente obiectului de activitate (consimţământul persoanelor vizate utilizat ca derogare conform art. 9 pentru prelucrarea datelor cu caracter special – fotografii, inregistrari audio video)
Persoane vizate: sponsori, finantatori, persoane autorizate din partea sponsorilor/finantatorilor, donatori persoane fizice, parinti, educatori/invatatori/profesori, consilieri scolari, voluntari, angajati ai Fundatiei alti profesionisti in domeniul educatiei si educatiei parentale, alţi invitaţi specifici pentru evenimentul organizat, publicul larg pe canale de comunicare online.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, data nașterii, sexul, domiciliul/reședința, cetățenia, instituţia de învăţământ şi anul de studiu (clasă), locul de muncă.
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail;
- Date cu caracter special: Imagini foto, înregistrări video şi/sau audio;
- Alte date cu caracter personal specifice unui tip de eveniment (menţionate în informarea specifica evenimentului sau/si in consimţământul specific evenimentului).
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Sponsori, Finantatori, Inspectoratele scolare judetene, Ministerul educatiei, parinti, educatori/invatatori/profesori, consilieri scolari, alti profesionisti in domeniul educatiei si educatiei parentale, Auditori, Social media, Voluntari, Colaboratori specializati in servicii necesare organizarii evenimentului, Firme pentru servicii de masa si cazare, Firme de transport, Colaboratori/PF/PFA/Companii specializate in facilitarea anumitor activitati specifice programului, Firme de servicii si producere de materiale promotionale, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata evenimentului la care se adaugă un an după finalizarea acestuia, pentru apărarea fundatiei împotriva oricăror plângeri făcute de participanti – art. 20 coroborat cu art. 8 din ord 37/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
Managementul reclamațiilor și litigiilor
Scop: Derularea activității specifice soluționării reclamațiilor și litigiilor.
Legalitate: interesului legitim urmărit de operator pentru protejarea intereselor organizatiei.
Persoane vizate: toate persoanele implicate în soluționarea reclamațiilor și litigiilor.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: nume şi prenume, loc de muncă, funcție, telefon, adresă de e-mail;
- Alte date relevante pentru derularea soluţionării reclamațiilor și litigiilor.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Firme de avocatura sau Consultanta juridica, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: pe durata derularii reclamatiei/litigiului în funcţie de speţa conform legislaţiei în vigoare, și ulterior pe o perioadă de 2 ani de la soluţionarea reclamaţiei sau litigiului.
Managementul derulării contractelor cu furnizorii de produse și servicii
Scop: Semnarea și derularea contractelor cu furnizorii de produse și servicii.
Legalitate: demersuri în vederea semnării contractelor și derularea contractelor cu furnizorii.
Persoane vizate: reprezentanții părţilor contractante autorizaţi să angajeze şi să deruleze contractele de furnizare de produse şi servicii, angajati ai Fundatiei.
Date cu caracter personal:
- Date de identificare: numele complet, funcţie, loc de muncă, semnătura;
- Date de contact: numărul de telefon și adresa de e-mail, adresa de corespondenţă;
- Alte date cu caracter personal derivate din obiectul specific al contractului de furnizare de produse şi/sau servicii.
Destinatari, Operatori, Operatori asociati sau Persoane imputernicite de Operator: Firmele de audit, Managementul si angajatii Fundatiei, Firme suport asigurare infrastructura*, Autoritati cu drept de acces dat de legislatia in vigoare
Durata de prelucrare: durata contractului de furnizare de produse şi/sau servicii la care se adăuga o perioadă de arhivare de 10 ani de zile.
Prelucrari cu privire la utilizarea site web-ului
Informatiile se gasesc pe website www.noi-orizonturi.ro “Politica de confidentialitate website” privind protectia persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
*Firme suport asigurare infrastructura: companii furnizoare de servicii de internet, companii furnizoare de servicii de telefonie, companii furnizoare de servicii de email, companii furnizoare de servicii de videoconferinta, companii furnizoare de servicii de mentenanta IT, WiFI, LAN, companii furnizoare de servicii de curatenie/mentenanta echipamente, instalatii si sisteme, companii furnizoare de servicii de distrugere documente, companii furnizoare de servicii de arhivare documente
6. Drepturile Persoanelor Vizate
Drepturile pe care le aveți în ceea ce privește datele dumneavoastră cu caracter personal:
Conform Regulamentului (UE) 679/2016, vă puteți exercita oricare dintre urmatoarele drepturi:
- dreptul de acces la datele cu caracter personal care vă privesc;
- dreptul de a solicita rectificarea sau actualizarea datelor cu caracter personal atunci cand acestea sunt inexacte sau incomplete;
- dreptul de a solicita stergerea datelor cu caracter personal dacă, de exemplu, datele nu mai sunt necesare pentru procesare, sau persoana vizată obiectează în ceea ce privește prelucrarea datelor sau prelucrarea datelor cu caracter personal a fost facută în mod ilegal ;
- dreptul la portabilitatea datelor, în sensul transferului datelor dumneavoastră personale catre un alt operator de date personale într-un format structurat ce poate fi citit automat;
- dreptul la restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal în cazurile în care, de exemplu, legalitatea procesării sau exactitatea datelor este contestată. Odată restricționată, operatorul poate doar să stocheze datele personale, nu poate să le folosească mai departe și poate să ridice restricția numai după ce a informată persoana vizată despre această intenție. Fiecarui destinatar căruia i-au fost comunicate datele cu caracter personal trebuie să fie informat cu privire la orice rectificare, ștergere sau restricție care a fost efectuată pentru a se conforma cu acesta solicitare;
- dreptul de a va opune prelucrarii în cazul în care aceasta se efectuează în vederea protejării interesului nostru legitim dacă situația dumneavoastră particulară vă oferă motive întemeiate;
- dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care vă privesc sau vă afectează într-o masură semnificativă;
- dreptul de a depune o plangere la noi și/sau la autoritatea competentă privind protecția datelor;
- dreptul de a vă retrage consimțământul, în orice moment, pentru prelucrarea datelor personale, la care ați consimțit anterior;
Pentru exercitarea acestor drepturi, precum și pentru orice întrebari suplimentare cu privire la această notificare sau în legatură cu utilizarea de catre FUNDATIA NOI ORIZONTURI a datelor personale, vă rugăm să ne contactați alegând oricare din modalitățile de comunicare descrise mai jos (paragraful 11), precizând, totodată, numele dumneavoastră, adresa postalâ sau de email (în funcție de modalitatea prin care doriți să comunicam), numărul dumneavoastră de telefon precum și scopul cererii dumneavoastră.
8. Securitatea și confidentialitatea
FUNDATIA NOI ORIZONTURI și angajații acesteia au implementat măsurile tehnice și organizatorice pentru a proteja datele cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau neautorizate, a pierderii accidentale, a modificărilor sau accesului neautorizat. Aceste măsuri sunt dezvoltate ținând seama de rezultatele analizei de risc a prelucrarilor efectuate și sunt evaluate și testate la intervale regulate. Securitatea și confidențialitatea necesită măsuri de sporire a gradului de conștientizare, instruire si comunicarea a problemelor legate de protecția datelor cu caracter personal în cadrul organizației (training pentru toti angajatii care au acces la date cu caracter personal, alocarea responsabilităților, etc.). Trebuie luate în considerare tehnici cum ar fi minimizarea datelor, limitarea perioadei de stocăre a informației, pseudonimizarea, criptarea, acorduri de prelucrare, angajamente/acorduri de confidențialitate, integritate fizică a suporturilor de date și logarea conform drepturilor de acces în funcție de rolul avut în prelucrarea datelor cu caracter personal.
9. Persoana împuternicită de operator
FUNDATIA NOI ORIZONTURI a impus persoanelor împuternicite de operator, adică orice subcontractant care prelucrează date cu caracter personal în numele FUNDATIEI NOI ORIZONTURI, să implementeze măsuri de securitate tehnice și organizaționale adecvate. Atunci când se iau în considerare aceste măsuri, trebuie avute în vedere în mod corespunzător stadiul actual al sistemelor informatice, natura, obiectul, contextul și scopurile prelucrării precum și riscurile privind incalcarea drepturilor și libertăților persoanelor fizice. FUNDATIA NOI ORIZONTURI a încheiat un acord de prelucrare cu fiecare dintre persoanele împuternicite în conformitate cu cerintele RGPD.
10. Transferul datelor
Transferul datelor cu caracter personal este garantat din punct de vedere al securitatii în țările din Uniunea Europeană / Spațiul Economic European și in alte țări considerate de Comisia Europeană ca asigurând un nivel adecvat de protecție a acestora. Atunci când datele cu caracter personal sunt exportate de FUNDATIA NOI ORIZONTURI care acționează ca operator în Uniunea Europeană catre destinatari din țările care nu oferă un nivel adecvat de protecție, FUNDATIA NOI ORIZONTURI s-a asigurat că sunt puse în aplicare măsuri de protecție adecvate, clauze contractuale standard (aprobate de Comisia Europeana) privind protecția datelor cu caracter personal sau mecanisme de certificare aprobate.
11. Persoana responsabilă de protecția datelor cu caracter personal
Top Managementul se asigură că persoana responsabilă de protecția datelor primește resursele adecvate, instruirea și garanțiile de independență necesare pentru a-și gestiona eficient sarcinile.
Persoana responsabilă cu protecția datelor are urmatoarele sarcini:
- Informarea și consilierea angajaților și persoanelor împuternicite de FUNDATIA NOI ORIZONTURI care se ocupă de prelucrarea datelor cu caracter personal cu privire la obligațiile care le revin în temeiul regulamentului 679/2016 și altor dispoziții de drept al Uniunii Europene și al dreptului intern referitoare la protecția datelor.
- Monitorizarea respectării Regulamentului 679/2016, a altor dispozitii de drept al Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protecția datelor cu caracter personal și a politicii Fundatia Noi Orizonturi sau a persoanei împuternicite de Fundatia Noi Orizonturi în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal inclusiv alocarea responsabilităților și acțiunile de sensibilizare și de instruire a personalului implicat în operațiunile de prelucrare și poate efectua verificări periodice, revizuiri și audituri ale documentelor, procedurilor și operațiunilor.
- Furnizarea de consiliere la cerere în ceea ce privește evaluarea impactului asupra protecției datelor și monitorizarea funcționarii acesteia în conformitate cu prevederile articolului 35 din regulamentul 679/2016.
- Cooperarea cu autoritatea de supraveghere (ANSPDCP).
- Asumarea rolului de punct de contact pentru ANSPDCP privind aspectele legate de prelucrare inclusiv consultarea prealabilă menționată la articolul 36 din RGPD precum și dacă este cazul consultarea cu privire la orice altă chestiune.
- Coordonează tratarea cererilor persoanelor vizate.
Date de contact
Persoana responsabilă de protecția a datelor cu caracter personal :
- e-mail: gd**@no************.ro
- adresa corespondență: Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara